همایش شهرستانی ترویج تحرک بدنی با شعار هر مدرسه یک باشگاه ورزشی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش نوشهر برگزار شد

به گزارش نکته آنلاین؛ دکتر محسنی بندپی نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار داشت : برای داشتن جامعه سالم باید سایر مولفه های اجتماعی موثر برسلامت را کنترل کنیم چون سلامت یک مقوله چند وجهی است و تنها ۲۵ درصد این مقوله در اختیار بهداشت و درمان و مابقی خارج از این وزارتخانه است.

وی بر نقش ورزش در نظام سلامت کشور تاکید کرد و گفت : اگر قرار است کاری برای کشور انجام بشود باید از مدارس شروع شود و ازتغذیه خوب تا تحرک خوب و تحصیلات عالیه و به همین دلیل است که یونسکو تمام تلاش خود را صرف آموزش می گذارد .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای داشتن نظام سلامت بدون هزینه باید دانش آموزان متحرک چابک وسالم داشته باشیم و امروز برای سالمندی خوب هم باید کودکان سالم که با آگاهی و ورزش همراه باشند تربیت کنیم.

وی عنوان کرد : امروزه بی تحرکی و فقر حرکتی به واسطه سبک جدید زندگی بیداد میکند که متاسفانه در پی آن سکته های مغزی ، قلبی و بیماریهای عضلانی و اسکلتی و دیگر بیماریها شیوع پیدا کرده است و برای پیشگیری از آن باید به ورزش پرداخت و نیازمند ورزش‌های همگانی هستیم که باید از مدارس شروع شود.

د‌کتر سید رحیم سیدپور مدیر شبکه بهداشت نوشهر نیز با اشاره به شعار این همایش اظهار داشت : ورزش ابزار سلامت مردم است و درهای استادیوم ها و سالن های ورزشی باید به روی مردم باز باشد چون سلامت مردم و جامعه درگرو ورزش است.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران دومین استان کشور در رتبه چاقی است افزود: چاقی سبب بوجود آمدن بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای مختلف می‌شود و این بسیار نگران کننده است.

سید پور با اشاره به اینکه روزانه ۷۰بیمار دیالیزی در نوشهر دارد افزود: علت بیماریهای دیالیزی هم فشار خون ، دیابت و بیماریهای دیگر است و در این راستا باید فرهنگ ورزش در خانواده ها نهانیده شود.

در ادامه صفی اله درویش مدیر آموزش و پرورش نوشهر نیز با بیان اینکه اگر تحرک نباشد پرورش به نتیجه نمی رسد، اظهار کرد: باید فرزندان ما در کودکی تحرک داشته باشند تا در بزرگسالی به کمال برسند.

 

لازم به ذکر است درپایان این همایش یک روزه ؛ مسابقات نمادین ورزشی با حضور مسولین و دانش آموزان مدرسه امیرکبیر نوشهر انجام شد.

 

 

 

خبرنگار: الهام برخیان

  • نویسنده : الهام برخیان