آیین آغاز به کار عملیات اجرایی ساخت ۲ فروند کشتی چند منظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا مجتمع کاسپین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهی استاندار مازندران ، مدیران عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، جمعی از نمایندگان مجلس و مسوولین استان در مجتمع کشتی سازی صدرا برگزار شد.

به گزارش نکته آنلاین ؛ این پروژه بزرگ ملی که شامل دو فروند شناور ۳۵۰۰ تنی چندمنظوره با ظرفیت حمل ۱۲۲ تی‌ای یو کانتینر و دو فروند شناور رو – رو کانتینری ۴۰۰۰ تنی با قابلیت حمل حدود ۴۰ دستگاه کامیون به همراه راننده، ۱۹۸ تی‌ای یو کانتینر و کالای عمومی به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیون دلار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم به افزایش ۱۲ هزار تنی ظرفیت کشتیرانی دریای خزر به واسطه تحویل شناور‌های یاد شده اشاره کرد و گفت : با اجرای این پروژه علاوه بر اینکه  بصورت مستقیم برای هزار نفر اشتغال ایجاد میشود در کنار آن زمینه ایجاد اشتغال غیرمستقیم بیشتری راهم فراهم می‌کند.

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه اقلیم استان مازندران سرمایه‌زا و جغرافیا ثروت‌آفرین دارد تصریح کرد: باید از این قابلیت‌ها برای توسعه استان به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: در دولت توجه ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی دریا انجام شده است در حاشیه بازدیدهای انجام شده در مازندران، قابلیت‌های افزایش بهره‌وری در این استان بسیار مناسب است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: باید بسیار خرسند باشیم از اینکه جوانان این مرز و بوم آستین همت را بالا زدند و در این بخش خوش درخشیدند.

وزیر تعان،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری این مجموعه‌ها نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان است تصریح کرد: این کشتی زمینه توسعه اقتصادی کریدور شمال به جنوب و همچنین زمینه رفع بیکاری در کشور را فراهم می‌کند.

مرتضوی یادآور شد : با توجه به نیاز کشور به حضور قدرتمند و مؤثر در دریای خزر انجام این پروژه ها، آغازی برای ادامه فعالیت‌های گسترده مشابه در کشور خواهد بود و می‌تواند زمینه ایجاد یک قطب بزرگ کشتی‌سازی در شمال کشور را فراهم نماید.

وی تصریح کرد: این پروژه در سایه شدیدترین تحریم‌ها برای اولین بار در ایران اجرایی شده و تمامی مراحل ساخت این شناور‌ها توسط متخصصان مجرب و داخلی و زیر نظر مؤسسات رده بندی ایرانی صورت خواهد گرفت.

 

 

 

  • نویسنده : سارا احمدی