به گزارش نکته آنلاین؛ سیدمحمود حسینی پور در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: امروز برای حفظ این محور ارتباطی پرتردد برنامه ریزی شده و بیشتر تلاش ها آن است بتوان از میزان خسارت ها کاسته شود، هرچند این محور دارای قدمت بسیار زیاد بوده و تامین امنیت آن از لحاظ استانداردها قدری مشکل است […]

به گزارش نکته آنلاین؛ سیدمحمود حسینی پور در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: امروز برای حفظ این محور ارتباطی پرتردد برنامه ریزی شده و بیشتر تلاش ها آن است بتوان از میزان خسارت ها کاسته شود، هرچند این محور دارای قدمت بسیار زیاد بوده و تامین امنیت آن از لحاظ استانداردها قدری مشکل است و برای دولت هم هزینه نگهداری آن بسیار زیاد بوده، منتهی پس از اجرای کامل آزاد راه تهران – شمال این جاده به خاطر دسترسی نقاط روستایی و تردد گردشگران باید برقرار باشد.

وی اظهار کرد: این شبکه ارتباطی پیوند دهنده استان های جنوبی به خطه شمال کشور به ویژه غرب مازندران و گیلان است و به علت برخورداری از مواهب طبیعی و زیبایی های منحصربفرد در دنیا بی نظیر بوده و از دیرباز تاکنون خاستگاه خیلی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

استاندار مازندران با ابراز نگرانی از تکرار حوادث ریزش سنگ و رانش کوه در این جاده پرتردد، خاطرنشان کرد: پس از بروز چندین مورد ریزش کوه و سقوط تخته های سنگ از ارتفاعات به روی خودروها و تلفات جانی عده ای از هموطنان بدون فوت وقت افزون بر نامه نگاری با مسوولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و برگزاری نشست از فروردین امسال در مرزن آباد و همچنین با وزیر راه و شهرسازی در این رابطه صحبت شده است.

حسینی پور، افزود: در نشستی که به تازگی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم این مقام عالی وزارت دستور دادند تا فنس های سوئیسی باکیفیت و گران قیمت در نقاط حادثه خیز به ویژه رانش کوه و ریزش سنگ نصب شود و این موضوع به عنوان یک مصوبه عملیات اجرایی آن در این محور در حال انجام است.