به گزارش نکته آنلاین مازندران؛  حسن خیریانپور در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با دستور استاندار و همکاری هتل میزبان بابلسر براساس توافق در سفر روسیه و نشست در نوشهر، ۵ مهر سال جاری روز جهانی گردشگری، رویداد ملی گردشگری به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، اظهارداشت: بر اساس هماهنگی […]

به گزارش نکته آنلاین مازندران؛  حسن خیریانپور در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با دستور استاندار و همکاری هتل میزبان بابلسر براساس توافق در سفر روسیه و نشست در نوشهر، ۵ مهر سال جاری روز جهانی گردشگری، رویداد ملی گردشگری به میزبانی مازندران برگزار می‌شود، اظهارداشت: بر اساس هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران قرار شد مراسم ملی جهانگردی یا گردشگری که هر ساله توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود امسال به میزبانی و مدیریت مازندران برگزار گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه‌ریزی دقیق و کامل در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: با ابلاغ استاندار مازندران؛ برزگر، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌عنوان دبیر ستاد همایش ملی گردشگری مازندران در مهرماه سال‌جاری منصوب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه همایش با اهمیت و مهم باید از بٌعد شکل‌گیری همه دستگاه‌های اجرایی، مرتبط و شهرستانی در دستور کار قرار گیرد، افزود: از جهت محتوا باید نهایت دقت و برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

خیریانپور اهم برنامه‌های جانبی را مذاکرات دوجانبه، چند جانبه (B2B)، پنل‌های تخصصی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، کشاورزی و علوم پزشکی و بازدیدها عنوان کرد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، گفت: در نمایشگاه صنایع‌دستی باید از تولیدات شاخص و صنعتگران برتر استان با برنامه‌ریزی‌های مناسب بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، تاکید کرد؛ در نمایشگاه صنایع دستی همایش ملی گردشگری باید ۲۲ شهرستان حضور فعال داشته باشند.

خیریانپور یکی از ابعاد همایش گردشگری را گردشگری کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید همه شهرستان‌ها در قالب‌های مختلف گردشگری کشاورزی غرفه داشته باشند.

وی ادامه داد: یک بخش از گردشگری به حوزه صنعت، کشاورزی و سلامت سوق داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار قرار گیرد، افزود: کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری باید در خصوص ظرفیت‌های استان اطلاعات کامل داشته و در این همایش ارائه دهند.

خیریانپور به مستندسازی از صفر تا ۱۰۰ این رویداد اشاره و تصریح کرد: باید طرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به صورت پکیج، مستند، تیزر، بروشور، کتابچه و دفترچه آماده و در اختیار مهمانان گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه‌های صنایع دستی باید جشنواره غذاهای محلی هم برنامه‌ریزی شود.

سایت سه زبانه و پوستر همایش آماده و طراحی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه برای برگزاری این همایش گردشگری برنامه‌ریزی های متعددی صورت گرفته، گفت: سایت ۳ زبانه و پوستر آماده و طراحی شده است.

صادق برزگر ادامه داد: بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری و گردشگری توسط معاونت‌های مربوطه ارائه داده شد.

وی تاکید کرد: باید آژانس‌های دیگر کشورها را برای معرفی ظرفیت‌های مازندران دعوت کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار ارائه داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌ها به این اداره کل شد.