تلاش یکساله مسوولان جهادی و خیرین به ثمر نشست و مِهر دانش آموزان روستایی کوچک در ارتفاعات کوهستانی شهرستان گلوگاه با ساخت مدرسه ای زیبا شیرین شد.

به گزارش نکته آنلاین؛ روستای مصیب محله از توابع دهستان توسکا چشمه شهرستان گلوگاه در دل کوهستانی بزرگ دارای مردمانی خونگرم و مهربان است که  از نبود مدرسه رنج میبرد و اهالی این روستا در انتظار مدیرانی از جنس جهادی بودند تا مشکلاتشان را مطرح کنند که گره از معضلات باز شود.

ششم خرداد ماه بود که حسینی پور استاندار مازندران در سفر به شرقی ترین شهرستان استان از این روستای کوهستانی و محروم بازدید کرد و با مشاهده مدرسه فرسوده و تخریبی روستا و شنیدن گلایه‌های مردم  روستا ، دستور داد تا مدرسه ای برای دختران و پسران روستا ساخته شود.

مدرسه ای با نام شهدای مصیب محله پس از دستور استاندار مازندران با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس ، مسئولین جهادی و خیرین طی مدت حدود یکسال ساخته شد و همزمان با هفته ای که با نام و یاد شهیدان باهنر و رجایی است ، با حضور جمعی از مسوولان ، اهالی روستا و دانش آموزان افتتاح و به بهره‌برداری رسید تا دانش‌آموزان این روستا در کلاس درس با دلی آرام الفبای عشق و سازندگی را هجی کنند.

دهیار روستای کوهستانی مصیب محله در حاشیه آیین افتتاح این مدرسه که با حضور برخی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد میگوید: داشتن مدرسه ای سالم و مطلوب و شاد و همچنین در دسترس بودن امکانات و تجهیزات اولیه آموزشی در روستاهای محروم، دستهای خیر و نیکوکار و همت مسئولین جهادی را می‌طلبد .

 

وی اظهار کرد: پیش از ساخت این مدرسه دانش آموزان این روستا مجبور می‌شدند که برای تحصیل درشرایط سردوسخت درمدرسه قدیمی و فرسوده با دیوارها و سقف های شکاف خورده درس بخوانند و یا اینکه به روستاهای اطراف می‌رفتند اما به برکت دولت سیزدهم و با همت مسئولین جهادی و خیرین ، امروز برق شادی در چشمان دانش آموزان روستا دیده میشود.

 

این بانوی دهیار و دغدغه مند با اشاره به اجرای پروژه آسفالت جاده ورودی روستا، پوشش مخابراتی و ساخت مسکن محرومین در روستا ، از اهتمام استاندار و مسئولان دلسوز استان و شهرستان در راستای محرومیت زدایی قدردانی کرد.

 

در ادامه مهدی داودی فرماندار شهرستان گلوگاه از بانیان پروژه و خیرین قدردانی کرد و تداوم مشارکت افراد نیک اندیش در این اقدامات خداپسندانه را خواستار شد.

 

وی با اشاره به همت دولت سیزدهم در جهت رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت و ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان اظهار کرد: امروز خوشحالیم که با همراهی و همکاری خوب مسئولین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و خیرین اقدامات ارزشمندی در این حوزه رقم خورده است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز اظهار کرد: این مدرسه ابتدایی بصورت پیش ساخته بااعتبار یک میلیاردتومان توسط اداره کل نوسازی وتجهیزمدارس استان و مهندس شاهسوارانی ازخیرین نیک نام کشوری و همراهی دهیار محل ساخته شد.

 

اسماعیل روحی افزود: دولت سیزدهم برای ساخت پروژه های آموزشی و برای تحصیل حتی سه دانش آموز این روستا پای کار بوده و سنگ تمام گذاشت.

 

و حالا اهالی روستا بی صبرانه منتظر آغاز به کار مدرسه هستند تا دانش آموزان از مِهر در مدرسه روستای خودشان تحصیل کنند و به امید روزی که این آینده سازان مرهمی بر دل همه کمبودها و محرومیت ها باشند.

خبرنگار: سارا آمی احمدی