به گزارش نکته آنلاین و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با سرپرست اداره کل فرودگاه‌های مازندران، اظهار کرد: اگر بناست که بخش‌های خدماتی و عمرانی فرودگاه‌ها به بخش‌های خصوصی واگذار شود خوب است، ولی باید ضوابط به‌خصوص ایمنی حتما رعایت شود و […]

به گزارش نکته آنلاین و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با سرپرست اداره کل فرودگاه‌های مازندران، اظهار کرد: اگر بناست که بخش‌های خدماتی و عمرانی فرودگاه‌ها به بخش‌های خصوصی واگذار شود خوب است، ولی باید ضوابط به‌خصوص ایمنی حتما رعایت شود و منافع اصل نباشد، رضایت مردم اصل باشد، البته هر سرمایه‌گذاری باید سود منطقی خودش را داشته باشد.

وی خواستار جوان کردن ناوگان هوایی و ایمن‌سازی شد و گفت: می‌دانید که سن ناوگان هوایی ما بالاست بخش‌های خصوصی اگر این توانایی را دارند که با خرید هواپیماها عمر این وسیله نقلیه هوایی را جوان‌تر کنند آن را در اولویت قرار دهند که این برای ما هم از نظر ایمنی و هم وجهه جهانی مهم است.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: نکته بعدی هم اقتصادی کردن فرودگاه است باید ببینید که چگونه می‌شود فرودگاه را اقتصادی کرد مثلا اگر همان صادرات جدی گرفته شود راه خوبی است، مورد بعدی اعمال نظارت درست است چرا که بالاخره سوءاستفاده‌‌ها و ریخت و پاش‌ها و اسراف‌کاری‌ها وجود دارد و انتظار داریم که نظارت داشته باشید‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران داشتن یک فرودگاه مجهز با پروازهای متعدد را لازمه توسعه گردشگری استان دانست و تاکید کرد: همچنین باید این مسئله که پرواز درون استانی اقتصادی است یا نه مشخص شود چون مسافر از رامسر تا تنکابن بسیار زیاد است، همچنین به بقیه فرودگاه‌های استان باید رسیدگی شود و مشکلات و موانعشان رفع و رجوع شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه تعداد پروازها را به‌خصوص به مشهد و تهران افزایش دهید، خاطرنشان کرد: استاندار مازندران به فکر راه اندازی تاکسی هوایی بود اما هنوز عملا کاری انجام نشده که به شرط محفوظ ماندن ایمنی چیز لازمی است.

این مسئول با بیان اینکه اولویت اول سیاست حمل و نقل باید روی قطار پرسرعت باشد، اعلام کرد: سرمایه‌گذاری روی ریل پرسرعت خواسته و اولویت اصلی ماست چرا که هواپیمایی هزینه دارد اما قطار کم هزینه بوده و در مصرف بنزین صرفه‌جویی و از حجم تصادفات نیز کاسته می‌شود، در حال حاضر در دنیا قطارهایی با سرعت ۴۰۰ کیلومتری فعال هستند حال ما اگر قطاری با سرعت ۲۰۰ کیلومتری را به مشهد فعال کنیم خوب است.

وی همچنین تصریح کرد: فرودگاه را نیز از نظر تجهیزات، ایمن‌سازی، وسعت و موارد دیگر ارتقا بدهید، نه اینکه نتواند در فضای ابری پرواز لنگ بماند، فرودگاه ها را اقتصادی کنید، پروازهای استانی به مقصد مراکز استان‌های دیگر را فعال کنید و مراقب انحصاری شدن شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری باشید.

آیت الله محمدی لائینی در پایان بیان کرد: نکته آخر مسائل فرهنگی کارکنان و فضای عمومی فرودگاه و مسائل دیگر است که نیاز به مدیریت و نظارت جدی دارد، امیدواریم شاهد فرودگاه‌هایی در تراز مردم خوب و فرهیخته دیار علویان و مازندران باشیم.