به گزارش نکته آنلاین ؛ کاغذ به عنوان کالایی استراتژیک زیرساخت  یک فرهنگ است و دغدغه و مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید کاغذ در داخل کشور موجب شد امروز با تدبیر دولت سیزدهم و به همت مدیران و نیروهای جهادی در حوزه تولید  با برداشتن گام های اساسی موانع و مشکلات عمده حوزه […]

به گزارش نکته آنلاین ؛ کاغذ به عنوان کالایی استراتژیک زیرساخت  یک فرهنگ است و دغدغه و مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید کاغذ در داخل کشور موجب شد امروز با تدبیر دولت سیزدهم و به همت مدیران و نیروهای جهادی در حوزه تولید  با برداشتن گام های اساسی موانع و مشکلات عمده حوزه صنعت نشر و تولید کاغذ رفع شود، تا امروز بتوانیم شاهد برگزاری آیین خودکفایی این کالای استراتژیک در پاییز امسال در  مازندران سبز باشیم.

 

در صبح آدینه دهم آذرماه وزیر فرهنگ و ارشاد با همراهی استاندار مازندران و مسئولان استانی در جشن خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی در کارخانه صنایع چوب و کاغذ استان مازندران، حضور یافتند تا گام بلند دیگری در سربلندی ایران عزیز برداشته شود.

 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره اینکه امروز بخش اصلی حوزه نشر ما هم به این نقطه خودکفایی رسیده‌ و فقط جشن خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی را برگزار نمی‌کنیم گفت:  ما بحث ملی شدن صنعت نشر را با قوت باید در نظر بگیریم.

 

وزیر ارشاد افزود: با همت همه عزیزان در حوزه در کمتر از دو سال گام اولیه و مهم برداشته شد که جا دارد از همه تلاشگران مجموعه تولیدی چوب و کاغذ مازندران از کارگران عزیز تا تکسین ها و مدیریت جهادی و حمایت استاندار و دیگر دولتمردان تشکر نمایم .

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه  تقدیم و هدیه دولت مردمی به مردم عزیز ایران است و به امید خدا سایر گام ها هم برداشته خواهد شد و ما خودمان را در نقطه بالایی در حوزه فرهنگ کتاب و نشر و در زیرساخت و بحث صادرات کاغذ بزودی خواهیم دید.

 

دولت موضوع کاغذ را تکلیف خودش کرد و تمامی کتب درسی را با کاغذ تولید داخل چاپ کرد. می‌خواهم که مجموعه‌ها محکم پای کاغذ ایرانی بیایند. مهم‌ترین دستاورد این کار لبیک‌گویی به مقام معظم رهبری است. امروز خوشحالیم که این گام‌های عملی را با همت شما عزیزان برداشته‌ایم. دوستان ما در حوزه فرهنگ شبانه‌روز پای این کار هستند.

 

انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها پیش رفته است و در این زمینه هم باید پیشرفت داشته باشد.چاپ قرآن در چهار رنگ هم یکی از فعالیت‌ها با کاغذ داخلی است.

 

استاندار مازندران در این آیین گفت : در این روز پرشور و پر محتوا باید از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران تقدیر کنیم که در سایه امنیت، امروز در حال برگزاری جشن تولید و خودکفایی کاغذ کتب درسی هستیم.

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران از مجموعه های راهبردی و استراتژیک کشور است؛ افزود : این شرکت در مرحله فروپاشی کامل قرار گرفته بود اما با روی کار آمدن دولت و نظارت رییس جمهور، پیگیری و حمایت وزیر ارشاد، نمایندگان، بانک ملی و مسئولان ملی و استانی،  این مجموعه صنعتی اکنون به بزرگ‌ترین تولیدکننده کاغذ کشور مبدل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه من دست کارگران این شرکت را می‌بوسم که ۶ ماه تا یک سال  حقوق نگرفتند و مقاومت کردند و ایستادند ودست از کار و تولید نکشیدند که امروز پس از ۲۶ سال از دستور مقام معظم رهبری در تولید کاغذ ، این مطالبه تحقق یابد.

امید نیک نژاد مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز با اشاره به این  رویداد بزرگ فرهنگی و دستاورد دولت سیزدهم در استان مازندران گفت:  ۱۵۵ میلیون جلد کتب درسی با کاغذ ایرانی تقدیم سراسر دانش آموزان کشور خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز سرمایه‌گذاری در مسیر پیشرفت و تولید، هزینه نیست و باید کالایی را تولید کنیم که نیاز کشور است.

 

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران عنوان کرد: ما به عنوان سربازان جبهه اقتصادی کشور خوشحالیم که می‌توانیم به وعده خود در خودکفایی تولید با همه سختی‌ها عمل کنیم.

 

ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به اینکه  شرکت چوب و کاغذ مازندران زیر مجموعه بانک ملی است بیان کرد : ما نگاه سود و زیانی به این شرکت نداریم و نگاه ما ویژه تولید و اشتغال و دولت سیزدهم است بنابراین تلاش کردیم تا طی این دوسال، ظرفیت تولیدی شرکت به ظرفیت حداکثری برسد.

گفتنی است؛ در آیین خودکفایی تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور که در کارخانه چوب و کاغذ مازندران برگزار شد؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینی پور استاندار مازندران، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، میثم نیلی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ، مدیرعامل هلدینگ بانک ملی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، جانعلی‌پور مدیر کل مطالعات و کتابخوانی، مهدی رمضانی چابک مدیرکل استان‌ها ، آهنگر مدیر کل ارشاد مازندران و دیگر مسئواین استانی ، مجموعه عوامل چوب و کاغذ مازندران و جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه  حضور داشتند.

 

#خودکفایی_کاغذ

#پیشرفت_مازندران