مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در تشریح گزارش عملکرد از ابتدای امسال تاکنون در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: ۱۳۵ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۶ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال با اشتغال ۵هزار و ۸۸۹ نفر صادر شد. حسین ایزدی افزود: در ۲ ماه اخیر حدود ۴۰ موافقت اصولی با پیش […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در تشریح گزارش عملکرد از ابتدای امسال تاکنون در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: ۱۳۵ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۶ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال با اشتغال ۵هزار و ۸۸۹ نفر صادر شد.

حسین ایزدی افزود: در ۲ ماه اخیر حدود ۴۰ موافقت اصولی با پیش بینی حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال و ایجاد ۲هزار و ۷ فرصت شغلی صادر شده است.

او همچنین از صدور ۱۴ مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با ایجاد مجوز یک تاسیسات گردشگری در ۲ ماه گذشته با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی موافقت شد.

ایزدی  با اعلام اینکه ۲۰۷ پروژه گردشگری نیمه تمام به ارزش ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار و ۳۹۵ نفر در حال انجام است، افزود: از این تعداد ۱۴۹ پروژه دارای پیشرفت فیزیکی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طرح مجتمع گردشگری عمومی شرکت حریم صفاتوس شرق و شرکاء در زمینی به مساحت ۱۶۷هزار و ۱۶۲ متر مربع در منطقه دالخانی رامسر با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان با پیش‌بینی اشتغال ۷۵۰ نفر احداث می‌شود.

او با اشاره به ۶۷ طرح مصوب شده در حوزه سرمایه‌گذاری، افزود: این تعداد طرح با ۱هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال ۸۰نفر به بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، ملی، رفاه کارگران و صندوق کار آفرین امید معرفی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همچنین به معرفی ۸ طرح به مبلغ ۹۸۰ میلیارد تومان به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد.

ایزدی گفت: در بحث زیرساخت‌ها ۱۱ پروژه با مبلغ ۷۳ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی تخصیص یافت.

او افزود: برای ۱۲۲ منطقه نمونه گردشگری مصوب هیئت دولت نهم، ۳۵موافقت‌نامه تاسیس صادر شده، و ۷ منطقه نمونه نیز دارای پروانه بهره برداری است