بازگرداندن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید، علاوه بر کمک به رشد و رونق اقتصادی، باعث اشتغالزایی افراد میشود تا تحقق شعار سال در سفره های اقتصادی ملموس شود و در همین راستا به عنوان رسانه با حضور در رویداد بزرگ رسانه ای جام امید جامی از جنس جهاد در قالب تصویر و خبر به انعکاس پیشرفت های برخواسته از تلاش های جهادی و بیان دستاوردهای دولت پرداختیم.

به گزارش نکته آنلاین ؛ در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که دستاوردهای نظام باید با ابزار مهم رسانه به اقشار جامعه برسد، نخستین رویداد رسانه‌ای «جام رسانه امید» ویژه فعالان رسانه استان مازندران با سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی برگزار شد.

در ابتدا نشستی با حضور استاندار مازندران، جانشین فرماندهی سپاه کربلا، مسئول سازمان بسیج رسانه استان ، بسیج کارگران و کارخانجات و اقشار، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، آبفا ، ارتباطات ، دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین شهرک های صنعتی استان و شهرستان ساری در تالار جمشید برگزار شد و مسئولین در این نشست به ارائه دستاوردهای دولت و پیشرفت در امور اشاره کردند.

جانشین فرماندهی سپاه کربلا در نخستین رویداد رسانه ای جام امید استان با اشاره به اینکه ایران قوی نیازمند انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم است، اظهار کرد: انتخابات پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به تلاش‌های دشمن برای ناامید سازی بسیار حایز اهمیت است.

سردار برسلانی خاطرنشان کرد: شکست دشمن در پی انتخابات پر شور رقم خواهد خورد و نقش رسانه‌ها به عنوان افسران جنگ نرم بسیار حایز اهمیت است.

این مسئول گفت: تکلیف بخش رسانه در جنگ ترکیبی و شناختی که ادراک جوانان ما را به سمت ناامیدی می‌کشاند بسیار مهم است و می‌بایست حقیقت را منتشر کنید.

جانشین سپاه کربلا در بخش دیگر سخنان خود گفت : بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی، عمران و خدمت‌رسانی گام‌های بلندی برداشته است.

این مسئول افزود: قریب به هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان در بخش خدمات‌رسانی به گروه هدف خدمات داده شده است.

سردار برسلانی عنوان کرد : ۲۹۸ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال، مشکلات‌شان احصا و در ستاد تسهیل نیز موانع آنان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه گفتمان مازندران قوی را باید رسانه‌ها شکل دهند گفت : در موضوع اطلاع رسانی عملکرد مجموعه دولت در مازندران از ابتدا تا به امروز به نظر می‌رسد که هنوز نتوانستیم اتفاقات خوبی که در سطح استان رقم میخورد را به مردم شریف مازندران اطلاع رسانی کنیم .

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه انتظار نداریم که هیچ رسانه ای بزرگنمایی کند ادامه داد: انتظار اینست همان عملکردی که دولت در استان مازندران در دستگاه دولتی و همچنین سرمایه گذاری که در بخش خصوصی انعکاس داده شود مردم باید بشناسند و بدانند.

وی با اشاره به اینکه مازندران یکی از استانهای برتر در بحث نیروی انسانی باسواد و مجرب است اظهار کرد: وجود سه بندر اقتصادی ، سه فرودگاه فعال و یک زیرساخت تقریبا منحصربه‌فرد را استان مازندران دارد که باید در کنار جنگل، دریا، کشاورزی، باغداری و نیروی انسانی تحصیلکرده به رشد اقتصادی دست یافت.

این مسئول با بیان اینکه در ستاد عالی رشد اقتصادی بررسی موانع در دستور کار قرار گرفت، افزود: ما برای دستیابی به رشد اقتصادی به دو اصل مهم، سرمایه‌گذاری و رشد بهره‌وری نیاز داشتیم که استان را به هفت محور تقسیم‌بندی و هفت همایش فرصت سرمایه‌گذاری را برگزار کردیم و برای نخستین‌بار نیز بیش از هزار و ۲۰۰ پروژه و فرصت سرمایه‌گذاری در استان احصا و آماده‌سازی شد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: با فعال شدن کریدور شمال – جنوب این استان نقش کلیدی خواهد داشت و دستاوردهای خوب اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه طی سال‌جاری نرخ مشارکت اقتصادی استان به ۴۴.۶ رسیده است تصریح کرد : این در حالی است که نرخ تورم استان نیز در آذرماه امسال، به ۴۳.۱ درصد کاهش یافته است و همچنین رشد ۲۸ درصدی صادرات و صادرات ۲۴۲ میلیون دلاری و احیای ۲۲۱ واحد راکد تولیدی مازندران را داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رویداد با اشاره به دستاوردهای بسیار ارزشمند بهداشتی و درمانی در طول انقلاب اسلامی گفت: شاخصه‌های سلامت در سال ۵۷ به نسبت امسال بسیار بهبود یافته و برای نمونه امید به زندگی در استان ۷۶ است.

فرهاد غلامی افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر دارای ۱۰ هزار پزشک ، ۱۱۰۰ خانه بهداشت و ۲۶ بیمارستان و ۲۲ شبکه بهداشت است.

این مسئول اظهار کرد : روند دانشگاه طی دهه‌های پس از انقلاب نشان از جهش دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

بهزاد برارزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به تهیه و تنظیم کتابچه‌ای که دو هزار و ۳۶۰ مورد از مشکلات در آن جمع‌بندی شد، گفت : ما برای ۱۳۵۰ روستای مازندران دغدغه داریم و در گام دوم محرومیت‌زدایی برنامه برای ۶۰۰ روستا دیده شده است.

این مسئول تاکید کرد: مازندران باید به صورت ملی دیده شود تا ۲۱۳ روستای استان از تنش آبی عبور کند که بسیاری از پروژه‌ها نیز برای رفع این چالش در دست انجام است.

اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در این رویداد با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تامین پوشش اینترنت در روستاها رشد ۹ درصدی داشته است تصریح کرد: در حال حاضر شاهد پوشش ۹۷ درصدی روستاها و ۱۰۰ درصدی در ۶۲ شهر استان مازندران هستیم.

وی با اشاره به توسعه شبکه فیبری نوری در مناطق روستایی استان گفت: پوشش فیبرنوری در ۵ شهرستان با میزان ۳۵۲ کیلومتر اجرا شد، همچنین این پروژه در ۱۳ شهرستان نیز با میزان ۱۵۳ کیلومتر و اعتبار ۳۴۵ میلیارد تومان نیز در حال اجرا است.

مسوول بسیج رسانه مازندران با گرامیداشت ۳۳۰ شهید رسانه کشور و ۲۷ شهید رسانه مازندران گفت: با هدف تحقق فرمان رهبری در خصوص اینکه رسانه ها امیدآفرینی داشته باشند، سازمان بسیج رسانه تدبیر کرد که این رویداد بزرگ رسانه ای با رویکرد جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی برگزار شود.

عبدالمهدی حق‌شناس با اشاره به اینکه حدود ۳۵ تیم و ۱۰۰ نفر از خبرنگاران استان در این برنامه شرکت کردند اظهار کرد: این رویداد ۲۴ ساعته به منظور نقش آفرینی و انعکاس اخبار مجموعه های تولیدی و صنعتی و دستاوردهای دستگاه های مختلف اجرایی از طریق رسانه به مردم، معرفی، اطلاع رسانی و تبیین می شود و مشکلات مردم را نیز به مسئولان انعکاس دهند.

این مسئول اعلام کرد : در این رویداد رسانه ای؛ خبرنگاران در قالب گروههای ۲ تا ۵ نفره و یا بصورت انفرادی به تولید محتوا می‌پردازند و آثار برتر پس از داوری تجلیل خواهند شد.

حق شناس با اشاره به اینکه جهاد خدمت ، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی سه کلیدواژه مهم این رویداد است؛ افزود : با این سه مولفه منویات مقام معظم رهبری به منصه ظهور می‌رسد.

در ادامه با هدف امید بخشی به جامعه و نقش آفرینی و انعکاس اخبار مجموعه های تولیدی و صنعتی در سطح استان اهالی رسانه برای تهیه محتوای آثار خود و انعکاس دستاوردهای عرصه تولید از دو شرکت برتر آکام پروفیل و آورتا در شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی ساری بازدید کردند.

 

مجموعه تولیدی شرکت تعاونی آکام‌پروفیل که ۱۰ سال متوقف بوده اما با همت و وحدت رویه خانواده جهادگر زمانی و پرسنل پرتلاش آن سه سالی است که به مدار تولید برگشت گرچه شاید شرایط کاری برای نیروها و کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی سخت باشد اما لبخند امید بر چهره ۳۰ نیروی کار این مجموعه نشسته است.

مدیرعامل تعاونی آکام پروفیل زمانی، گفت: این مجموعه تولیدی ۱۰ سال راکد بوده اما با همدلی اعضای خانواده و پرسنل مدت سه سال است که در شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی ساری راه اندازی و فعالیت مستمر دارد.

داود زمانی با اشاره به تشکیل تعاونی خانوادگی در سالیان گذشته اظهار کرد: زمانی که این شرکت صنعتی ورشکسته در شهرک صنعتی ساری را تحویل گرفتم با توجه به مشکلات اما پشتکار اعضای خانواده ام و پرسنل واحدها شروع به کار کردیم و توانستیم جهادی وار با عمل به تاکیدات رهبری این شرکت را با ۳۰ نیروی فعال احیا و راه اندازی کنیم و در بحث آموزش نیروها و موارد دیگر این مجموعه صنعتی کاملا خودکفا بودیم .

این سرمایه گذار بخش خصوصی خواستار شد: با حمایت مسئولین از لحاظ اختصاص ارز و اعتبار و تامین مواد اولیه پرسنل بیشتری را مشغول به کار خواهیم کرد.

در ادامه فعالان رسانه در مجموعه صنعتی کیان پن با برند اصلی آورتا تولیدکننده در و پنجره یو پی وی سی حضور یافتند.

مدیرعامل این کارخانه به خبرنگار ما گفت : فعالیت این مجموعه تولیدی با ۳۰۰ نیروی کار از سال ۸۶ آغاز و به تولید انبوه رسید و در حال حاضر نیز تبدیل به بزرگترین تولید کننده پروفیل در کشور شده است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی اظهار کرد : محصولات تولیدی پروفیل مخصوص در و پنجره یو پی وی سی است و رسالت اصلی آن حفظ و ارزشمندی انرژی است که ۷۰ درصد انرژی را حفظ میکند و با استفاده از مواد اولیه پلیمری با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن به تولید پلیمر اقدام می‌کند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه حضور پرسنل و کارگر در این مجموعه به ما انگیزه می‌دهد گفت: تلاش تک تک این نیروها ما را هدفمند میکند که مجموعه را توسعه بدهیم تا نیروی کار بیشتری را جذب کنیم چرا که جذب نیروی کار بیشتر باعث میشود که جامعه در بحث اقتصادی امنیت بیشتری داشته باشد.

و در پایان این رویداد پیشرفت های استان در بسترهای مختلف باهشتگ های #پیشرفت_ایران  #پیشرفت_مازندران و  #اخبار _امیدآفرینی منتشر شد.

تصویر و خبر؛ فرشید سِگار و سارا احمدی