مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران نسبت به خطر مسموميت مسافران نوروزی با گاز مونوكسيد كربن هشدار داد و بيان داشت: می توان با رعايت اصول بهداشتی و ايمنی در سفرهای نوروزی، از خطر مسموميت گاز مونوكسيد كربن، در امان بود.

به گزارش نکته آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلی رستمی، مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: هم‌میهنان ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

 

وی تصریح داشت: مردم ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه‌های ایمنی درباره سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و بررسی و اطمینان از عدم نقص مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند و در این‌ میان اگاهی سازی رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، نشانه های مونوکسید کربن در غلظت پایین را خواب آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ عنوان کرد.

 

مایلی رستمی با بیان این مطلب که با توجه به در پیش بودن شب‌های پرفضیلت قدر همه دهیاران و متولیان سیستم گرمایش مکان‌های تجمع را کنترل کنند، ادامه داد: بست، شیلنگ و دودکش‌های بخاری‌های گازی باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا اعمال پرفیض قدر بدون هیچ اتفاق ناگواری انجام شود.

 

وی تصریح داشت: سهل انگاری در این بخش در گذشته حوادث ناگواری به بار آورد که این امر باید پیشگیری شود.

 

گفتنی است در صورت روبه‌رویی با هرگونه حادثه مرتبط با گاز طبیعی، کارکنان شرکت گاز در امداد گاز با شماره ۱۹۴ به صورت شبانه‌روزی و در ایام تعطیل عید آماده خدمت‌رسانی به مشترکان هستند.