احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت : امور فرهنگی باید شبکه ای کار شود و مسئله محوری کار کردن مهم ترین حرکت در این مسیر می باشد.

به گزارش نکته آنلاین؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بهمراه مدانلو معاون توسعه و مدیریت، حسن زاده مدیر حراست و همچنین حاجی پور مدیر روابط عمومی و حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم شهر، مهمان اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان شدند و در این دیدار به مشکلات و چالش های این حوزه در شهرستان پرداختند.

یزدانی شورمستی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم شهر، در ابتدای این نشست گزارشی از وضیعت واحد های تحت پوشش و برنامه های اجرا شده و دیگر برنامه های آتی در این شهرستان را ارئه نمود.

وی شهرستان قائم شهر را یکی از پر تردد ترین شهرستان های استان برشمرد که در این میان مسائل فرهنگی و هنری بیشترین نمود و تاثیر گزاری خودش را دارد و حضور اقوام مختلف در این شهرستان، این شهرستان را از لحاظ بافت فرهنگی متفاوت تر از دیگر مناطق استان شکل داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست فرهنگی، همدلی و اتحاد بین هنرمندان قائم شهر را یک امتیاز خوبی عنوان نمود و گفت: این بستر بسیار خوبی برای داشتن تعامل و همفکری در فضای فرهنگی و هنری شهرستان می باشد.

وی در ادامه گفت: شناسایی نقاط ضعف و موانع را از جمله موارد بسیار مهم در ساختار فرهنگ و هنر شهرستان بیان داشت و نبود شناسایی آن را چالشی بزرگ و جدی در برنامه ریزی های فرهنگی قلمداد نمود.

آهنگر در ادامه بیان کرد: امور فرهنگی باید شبکه ای کار شود و مسئله محوری کار کردن مهم ترین حرکت در این مسیر می باشد.

مدیر دستگاه فرهنگی و هنری استان، اقتصاد فرهنگ و هنر را امروزه یکی از سوالات بزرگ اهالی فرهنگ و هنر عنوان نمود که باید برای آن چاره ای اندیشید و برنامه های آتی اداره کل در این زمینه را، برگزاری یک دوره کلاس های آموزشی در حوزه اقتصاد در فرهنگ و هنر اعلام نمود که به زودی خبر آن و حضور در این کلاس های آموزشی به ادارات شهرستان اعلام خواهد شد.

تقویت انجمن های فرهنگی و هنری از جمله، شعر و ادب، نمایش، تجسمی و موسیقی از جمله انجمن هایی است که در این نشست و گفتمان فرهنگی در خصوص مشکلات آن که بیشترین سهم این مشکلات عدم تخصیص بودجه می باشد، از سوی مسئولین انجمن ها بیان شد.