آیین ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در دولت سید محرومان در شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش نکته آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، آیین ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با عنوان «ایرانی ماهر مهارت ایرانی » با حضور دکتر نوری استاندار مازندران، دکتر علی بابایی کارنامی ، دکتر عالیه زمانی و عمران عباسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی،میثم معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران ،مدیران دستگاه های اجرایی استان و مدیران عامل بانک ها و مددجویان مجری طرح اشتغال در ساری برگزار شد.

در این آیین میثم معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه در امداد آدم های ضعیف تبدیل به آدمهای قوی می شوند اظهار داشت : ایران قوی را آدمهای قوی می سازند.

وی با اشاره به ۱۰ هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان درسال ۱۴۰۲ و در زمان خدمت سید محرومان ایجاد شد گفت:۹۰ درصد فرصت های شغلی در جهان کسب و کارهای کوچک هستند که زود بازده،سرعت بالا،ریسک پایین،نشاط و مشارکت جمعی و از همه مهمتر خانواده محور بودن از مهمترین ویژگی های آن می باشد

وی با تشکر از همه مدیران عامل بانک ها که به مددجویان امداد اعتماد نمودند گفت: تولید و اشتغال سبب نشاط اجتماعی در جامعه می شود و بزرگترین مرگ بر آمریکا است.

مدیر کل کمیته امداد به سه ظرفیت مهم دانش بنیان،دیپلماسی مزه و ابریشم در استان اشاره کرد و گفت:۸۷ درصد اقتصاد دنیا دانش بنیان است و ما با توجه به استعداد جوانان در این مسیر قوی هستیم.

وی فرصت تمدنی و توسعه دیپلماسی مزه را در مازندران مهم برشمرد و گفت:وجود ۸۰نوع مزه،۲۰۰ نوع غذاو ۲۰۰۰گونه گیاه از ظرفیت های مهم استان در جهت ایجاد مشاغل می باشد.

معافی به سابقه ۴هزار ساله ابریشم در ایران را نام برد و گفت:ابریشم ملکه الیاف است و در مازندران با توزیع ۵۰ هزار اصله نهال توت مراحل رونق این زنجیره در حال انجام است تا بتوانین این صنعت را در مازندران احیا نماییم.

خاطر نشان می شود در پایان این مراسم از مجریان طرح اشتغال برتر کمیته امداد مازندران با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.