سرپرست امور ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز مازندران از برگزاری ۲۳ مورد مانور با مشاركت واحدهای مختلف شركت و سایر دستگاه های امداد رسان در سه ماهه اول امسال خبر داد.

رحیم جعفری سوادکوهی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: از تعداد ۲۳ مورد مانور، ۱۸ مورد در حوزه ایمنی در شبکه توزیع و افت فشار ایستگاه‌های تقلیل فشار و تعداد ۵ مورد نیز در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شامل تهدید امنیتی، خرابکاری و سرقت و تخلیه اضطراری و نشت مواد خطرناک است.

وی هدف از برگزاری این مانورها را سنجش آمادگی کارکنان امداد و تعمیرات، بررسی نواقص و مشکلات احتمالی در هنگام بروز حوادث عنوان کرد و افزود: آمادگی تیم های واکنش در شرایط اضطراری، افزایش توانمندی واحدهای عملیاتی برای توسعه راه حل های مقابله با بحران، شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، کاهش آسیب پذیری و افزایش آستانه مقاومت شبکه گازرسانی در مقابل تهدیدات، آسیب شناسی به موقع و جلوگیری از هرگونه پیامدهای احتمالی از جمله اهداف مهم طرح های پدافندغیرعامل و مدیریت بحران و برگزاری مانورهای اضطراری می باشد.

جعفری سوادکوهی تصریح کرد: در راستای افزایش تاب آوری و پایداری شبکه گاز، تمرین های عملیاتی ویژه ای در طول سال در سطح ادارات گازرسانی شرکت گاز مازندران اجرا، ارزیابی و پایش می شود.