رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم برندسازی محصولات کشاورزی کجور و توسعه بازارهای صادراتی این محصولات تأکید کرد.

به گزارش نکته آنلاین و به نقل از روابط عمومی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به همراه معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی، مدیر آب‌وخاک این سازمان و همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر، از باغات و طرح‌های کشاورزی بخش کجور در شهرستان نوشهر بازدید کرد.

هدف از این بازدید، بررسی ظرفیت‌های کشاورزی در این منطقه کهن و برنامه‌ریزی برای توسعه و رونق آن بود.

در جریان این بازدید، مؤمنی و هیات همراه از باغ‌های گردو، فندق، کیوی، گل محمدی و سایر محصولات کشاورزی بخش کجور دیدن کردند و از نزدیک با چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشاورزان این منطقه آشنا شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران دراین‌باره اظهار داشت: بخش کجور با آب‌وهوای منحصربه‌فرد و خاک حاصلخیز، پتانسیل بالایی برای توسعه کشاورزی دارد. در این راستا، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمایت از کشاورزان و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این منطقه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های حمایتی ازجمله پرداخت تسهیلات، ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی و کمک به مکانیزاسیون کشاورزی، افزود: هدف ما افزایش بهره‌وری و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی کجور است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

مؤمنی همچنین بر لزوم برندسازی محصولات کشاورزی کجور و توسعه بازارهای صادراتی این محصولات تأکید کرد.

در ادامه این بازدید، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گزارشی از وضعیت فعلی کشاورزی در بخش کجور ارائه کرد و به برخی از چالش‌های پیش روی کشاورزان ازجمله کمبود آب، فرسایش خاک و نیاز به صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد.

کارشناسان جهاد کشاورزی نیز در این بازدید، مشاوره‌های لازم را به کشاورزان ارائه و آن‌ها را در زمینه تولید محصولات باکیفیت و اقتصادی راهنمایی کردند.

تحویل خودروهای شاسی بلند به ناوگان بهداشت استان مازندران

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تحویل هشت دستگاه خـودرو شاسی بلند خریداری شده از سوی شرکت تولید کننده به دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت خدمت در ناوگان بهداشت استان خبر داد.

دکتر عزت اله محمدی افزود: به منظور کمک به ناوگان حمل و نقل حوزه بهداشت در مناطق صعب العبور استان ۸ دستگاه خودرو دوکابین شاسی بلند با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال خریداری شد.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه پیش از این ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال خریداری شد و به ناوگان بهداشت استان تحویل شده بود، تاکید کرد؛ این اقدامات با هدف ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و صعب‌العبور و تسهیل دسترسی مردم این مناطق به خدمات شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ها در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت در جهت توسعه عدالت در سلامت انجام شده است.