شهرداری ساری به مناسبت «21 تیرماه روز جهانی بدون پلاستیک» 200 کیسه‌ پارچه‌ای را در تعدادی از نانوایی‌های مرکز استان، باهدف آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و حفظ محیط‌زیست توزیع کرد.

به گزارش نکته آنلاین و به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، به‌منظور فرهنگ‌سازی و ارتقا سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیرماه از سوی طرفداران محیط‌زیست روز بدون پلاستیک نام‌گذاری شده است.

 پلاستیک با ماندگاری بسیار زیاد در طبیعت یکی از دشمنان اصلی آن است، آمارهای داخلی نشان می‌دهد در کشور ما درصد زیادی از پسماند‌های شهری را پلاستیک تشکیل می‌دهد، این در شرایطی است که اگر هر خانواده خود را موظف کند تا در طول هفته فقط یک کیسه نایلونی کمتر استفاده کند، آن‌وقت شمار زیادی کیسه پلاستیکی در سال خودبه‌خود به‌صورت معجزه‌آسایی از این چرخه حذف می‌شود.

شاید اگر تمرین کنیم که همه ما موقع رفتن به مراکز خرید، سبد، زنبیل یا ظرف مخصوصی مثل کیسه پارچه‌ای برای گُذاردن خریدهایمان در آن به‌جای دریافت کیسه نایلونی به همراه داشته باشیم، می‌توانیم در کاهش چشمگیر این پسماند خطرناک به محیط‌زیست تلاش کنیم.

با توجه به اینکه نان به‌عنوان مهم‌ترین و کامل‌ترین مواد غذایی شهروندان محسوب می‌شود، سالم بودن آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. با قرار دادن نان در کیسه‌های پارچه‌ای علاوه بر حفظ سلامت در حفظ و نگهداری محیط‌زیست نیز می‌توانیم تأثیر مستقیم داشته باشیم.

شهرداری ساری نیز رو پنجشنبه به مناسبت «۲۱ تیرماه روز جهانی بدون پلاستیک» با همکاری معاونت خدمات شهری، سازمان پسماند و سازمان فرهنگی شهرداری، کیسه‌های ن پارچه‌ای را در تعدادی از نانوایی‌های مرکز استان با هدف آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و حفظ محیط‌زیست توزیع کرده است.

همچنین توزیع بروشور با محتوای مضرات پلاستیک و آموزش شهروندان در خصوص استفاده  ازکیسه نان پارچه‌ای به‌جای پلاستیک از دیگر برنامه‌های این روز بوده است