پویش «پاکبان حسینی باشیم» هم‌زمان با ماه محرم در ساری راه‌اندازی میشود
به گزارش نکته آنلاین و به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، هرسال هم‌زمان با ایام عزاداری سالار شهیدان، شاهد حضور پرشور هیئت‌های عزاداری در خیابان‌های ساری هستیم، در گوشه شهر فعالیت عزاداران حسینی به چشم میخورد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات نیز در کنار هیئت‌های مذهبی، ارادت مردم به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه حضرت امام حسین (ع) را نشان میدهد.

در این میان پاکبانانی هستند که سبزی و پاکی محیط را به سیاهی محرم و عزای سالار شهیدان گره‌زده‌اند و با تلاش شبانه‌روزی میکوشند بهترین فضا را برای عزاداران و هیئت‌های مذهبی مهیا کنند.

در پی برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات، شاهد استفاده بیرویه از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بارمصرف هستیم، ازاین‌رو شهرداری ساری باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در هیئت‌ها، تکایا و مساجد در راستای مدیریت و کاهش مصرف ظروف یک‌بارمصرف پویش «پاکبان حسینی باشیم» را در شهر ساری راه‌اندازی کرده است.

در راستای تحقق این مهم انتظار میرود مسئولین تکایا نهایت همکاری را با پاکبانان خدوم شهرداری داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری باقیمانده‌های مواد غذایی و انتقال به مخازن زباله اقدام کنند.

از جوانان و خادمان حسینی نیز دعوت میشود در این پویش مشارکت داشته باشند و ضمن فرهنگ‌سازی، برای شهری پاکیزه‌تر ما را یاری رسانند.