معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر گفت: برای نخستین بار رقابت‌های قهرمانی آموزشگاه‌های کشور تحت‌عنوان «المپیاد ملی آموزش هنر» هم‌زمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش نکته آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، «محمدتقی روحی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش از این دغدغه رقابت بین‌آموزشگاهی با هدف ایجاد پویایی و به‌روزرسانی شیوه‌های آموزش هنر در مازندران وجود داشت، اظهار کرد: فرصت پیش‌رو بستری برای هدفمند ساختن شیوه‌های آموزش هنر در استان به شمار می‌آید.

این مسئول درباره فراخوان برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر افزود: فراخوان برگزاری در اردیبهشت ماه از سوی وزارتخانه منتشر شد و مرحله استانی آن دوشنبه ۱۱ تیر ماه در اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ساری با حضور گروه‌های منتخب برگزار خواهد شد.

روحی گروه‌های شرکت‌کننده را آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا اعلام کرد و افزود: گروه‌ها در سه شاخه هنرهای تجسمی، موسیقی و هنرهای نمایشی به رقابت می‌پردازند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد مازندران خاطرنشان کرد: بدیهی است که در نخستین دوره برگزاری شاهد کاستی‌هایی در موضوع‌ها و شکل اجرایی خواهیم بود، نکته‌ حائزاهمیت آن که برگزاری چنین رقابتی به ایجاد رقابت سالم در راستای توسعه آموزش هنر و بهبود آن می‌انجامد.

روحی درباره گروه‌های شرکت‌کننده در بخش استانی تصریح کرد: ۲۰ آموزشگاه آزاد هنری و ۱ هنرستان در بخش استانی رقابت‌ها حضور دارند و فردا منتخبان برای راهیابی به رقابت بخش ملی به وزارت فرهنگ معرفی می‌شوند.

این مسئول افزود: شرکت‌کنندگان بخش استانی در دو گروه موسیقی و هنرهای تجسمی رقابت دارند.

وی درخصوص بخش جوایز نخستین المپیاد ملی آموزش هنر بیان کرد: در بخش استانی با لوح سپاس، تندیس المپیاد و جایزه نقدی از گروه‌های اول تا سوم تقدیر خواهدشد. در بخش ملی نیز رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها ۳۰ درصد ارتقاء پیدا می‌کند.

روحی خاطرنشان کرد: داوری تمامی آثار استانی توسط استادان مازندران انجام شده‌است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: بیش از ۴۰۰ آموزشگاه هنر در استان مشغول فعالیت هستند، حضور در المپیاد فرصتی برای به اشتراک گذاشتن ماحصل آموزش و تعامل میان آموزشگاه‌ها است. درصورت تداوم رقابت‌ها، رویداد بزرگی در حوزه آموزش هنر کشور شکل خواهد گرفت.

نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر دوشنبه ۱۱ تیر ماه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح همراه با برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی و اجرای زنده موسیقی در مجتمع فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می‌شود.