آیین افتتاح و بهره برداری کتابخانه طلوع اندیشه شهرستان بابل با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) روستای اله چال برگزار شد.

به گزارش نکته آنلاین، همزمان با اربعین شهدای مظلوم پرواز اردیبهشت؛ آیین افتتاح و بهره برداری کتابخانه طلوع اندیشه شهرستان بابل با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) روستای اله چال برگزار شد.

سکینه خاتون مهدیان پور مدیر کل کتابخانه‌های استان مازندران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مسأله مهم کتاب و اینکه پدران و مادران فرزندان را با کتاب مانوس دهند گفت : ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده و ایشان در جریان بازدید نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند: «نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل و مهمی است.

وی ادامه داد: باید بستر لازم برای کتابخوانی فراهم شود و برای این امر یکی از بسترها ساخت کتابخانه است که کتابخانه می‌تواند محل امنی برای مطالعه افراد باشد.

مهدیان پور اظهار کرد: پس از ۱۳ سال با تخصیص اعتبارات ویژه در دولت سیزدهم و با همراهی مردم این کتابخانه ساخته شد که میتوان گفت با همدلی و مشارکت میتوان اقدامات بزرگی را انجام داد.

وی با بیان اینکه امروز کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌روند گفت: در کتابخانه ها علاوه بر مطالعه، فعالیت‌های مختلفی برای همه سنین از جمله کسب و کارهای کوچک هم انجام می‌شود.

این مسئول بااشاره به اینکه با الگوگیری از شهیدرییسی مسیر خدمت باید تداوم داشته باشدمطرح کرد:با یک یاعلی از سوی اهالی، شورا و دهیاری و پایگاه بسیج ظرف مدت دو ماه این پروژه راه اندازی و در ایام اربعین شهدای خدمت تقدیم مردم خوب این روستا شد.

مدیر کل کتابخانه‌های استان با اشاره به مشخصات پروژه گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه ساخته شده و دارای بخش های مختلفی چون مخزن ، ۲ سالن مطالعه مجزا و ۲ نمازخانه بانوان و آقایان و یک بخش کودک است که ۴ میلیارد تومان هم برای احداث آن هزینه شده است.

مهدیان پور در پایان از همه افرادی که در احداث، تکمیل و راه‌اندازی این کتابخانه زحمت کشیدند قدردانی کرد.

امام جمعه شهرستان بابل با اشاره به آیه اقراء باسم ربک الذی خلق گفت : این آیه اولین آیه مبارکی است که بر پیامبر عظیم‌الشان اسلام نازل و دین اسلام با خواندن آن آغاز شد که این دستور صریح پروردگار بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی ساخت کتابخانه را اقدام ارزشمند و مبارکی برشمرد و تاکید کرد که در کنار ساخت مسجد و تکیه ، ساخت کتابخانه ها هم بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح و راه‌اندازی یک امر فرهنگی در یک روستا هستیم گفت: به برکت این کتابخانه و مطالعاتی که انتقال داده میشود بر فرهنگ و معارف ما اثرگذار خواهد داشت.

امام جمعه بابل بر ضرورت ساخت کتابخانه در روستاها تاکید کرد که این موضوع امری حیاتی است و باید فرزندان را به سمت حضور در کتابخانه ها و مطالعه هدایت کنیم.

علی پیر فلک فرماندار شهرستان بابل بیان کرد : پس از مدت ها امروز شاهد افتتاح یک پروژه فرهنگی در روستای اله چال هستیم که از مطالبات مردم بوده است.

وی اظهارداشت: جای خرسندی است که این پروژه مهم یکی از ده ها پروژه هایی بوده که به برکت دولت خدمتگزار و مردمی رییس جمهور شهید و خستگی ناپذیر در شهرستان بابل به ثمرنشست .

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل مطرح کرد: در روزی این پروژه افتتاح شده است که متاثر و محروم از فراق شهید رییس جمهور و شهدای خدمت هستیم اما دلداری و قوت قلب رهبر عزیزمان و تاکید ایشان مبنی بر استمرار راه شهید عزیز در مسیر خدمتگزاری بی منت، ما را بر این امیدوار و مصمم میکند که بتوانیم برای قدرشناسی از شهدای خدمت، راه تلاش و مجاهدت شبانه روزی را ادامه بدهیم و لحظه ای از مسیر خدمتگزاری و پاسخگویی به مطالبات و انتظارات مردم غافل نشویم .

پیرفلک با اشاره به نقش مهم کتاب در آیین و دین اسلام و مکان نگهداری کتاب گفت : این کتابخانه به عنوان پایگاه مهم و قابل احترام در این روستا است چرا که کودکان و نوجوانان ساعات فراغت خود را به زیبایی در این محل فرهنگی پر می‌کنند و علاوه بر تقویت بار علمی خود، آینده ایران اسلامی را به دست خواهند گرفت که نهاد کتابخانه سهمی در این رشد بالندگی خواهند داشت.

فرماندار شهرستان بابل ضمن تقدیر از حمایت های مدیر کل کتابخانه‌های استان و شهرستان ، بخشدار و شورای بخش ، دهیاری ، شورای اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج ، از اهالی روستا و خیرین تشکر کرد.

حسن نتاج نماینده مردم شریف شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی جزو شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخ انقلاب اسلامی است اظهار کرد : گفتمان رییس جمهور شهید در جامعه ما ساعی و جاری است و گفتمان این شهید عزیز در جامعه تبیین و ترویج خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه کتاب و کتابخوانی و همراهان در این مسیر گفت : مطالعه و کتاب خوانی زمینه ساز رشد و توسعه و پیشرفت کشور است.