معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت : بیش از ۱۵ میلیون نفر ساعت در استان مازندران طی سال ۱۴۰۲ در بخش دولتی و خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای مهارت آموزی دیده اند.

اصغر خطیری در گفتگو با خبرنگار نکته آنلاین در حاشیه برگزاری نمازجمعه شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه مهارت آموزی در بخش دولتی ۴۰ هزار نفر و در بخش خصوصی ۶۰ هزار نفر آموزش دیده اند افزود : این آموزش ها در ۴ خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در دو بخش دولتی مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بخش خصوصی (آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ) صورت پذیرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری شده است تصریح کرد: تحقق این امر مهم با توسعه مهارت در همه بخش ها و آموزش های مهارتی در توانمندسازی نیروی انسانی بویژه در مناطق روستایی و کوهستان است.

وی با بیان اینکه تلاش ما اینست که چتر آموزش های مهارتی با هدف افزایش سطح عدالت آموزشی در استان گسترش داده شود بیان کرد :  موضوعی که برای ما در استان مهم و جز سیاست و راهبرد سازمان است بحث استمرار و توسعه عدالت آموزشی است که اگر کارجویان در شهرستان مهارت آموزشی را میگذرانند در مناطق روستایی و کوهستانی هم این آموزش ها را ببینند.

خطیری با اشاره به توسعه عدالت آموزشی در دولت شهید جمهور اظهار کرد: اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کمک به بسط عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی روستاییان بویژه زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار است  که  جوانان و  بانوان روستایی در حوزه مشاغل خانگی توانمند شوند .

معاون آموزش و برنامه ریزی فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه در دولت شهید جمهور شاهد جهش در بحث خدمات آموزش مهارتی و افزایش مجوز صدور آموزشگاههای فنی و حرفه ای بودیم؛ گفت: تعداد آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای به ۲۸۰۰ در سطح استان رسید که بیشتر این مراکز هم از سوی بانوان در حوزه خدمات فعالیت دارند .

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد :  به طور میانگین ۶۰ درصد از حرفه‌آموزان مراکز فنی و حرفه ای استان مازندران بانوان هستند.