در راستای کنگره بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان؛ با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان، فرماندار سوادکوه، امام جمعه شهرهای زیرآب و پل سفید و اعضای شورای ادارای شهرستان و مردم منطقه در مسجد روستای شش رودبار، گاز ۱۵ روستای بخش ولوپی سوادکوه به بهره برداری رسید

نکته آنلاین ؛ مدیرعامل شرکت گاز مازندران در این مراسم با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امروز نعمت‌ های مادی و معنوی به دورافتاده‌ترین روستاها هم رسیده است، گفت: با افتتاح این پروژه، ۱۵ روستای میانرود، شش رودبار، واله، وسیه کش، پیشین واله، چاه خانی، دراسله، گلاب دره، گرم خانی، کریکلا، آنند، چرات، چناربن، بارینگنان و کنگل بِن از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی اعتبار صرف شده برای این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان، اعلام کرد و افزود: برای گازدار شدن این روستاها ۸۵ کیلومتر شبکه‌گذاری شده تا ۲۵۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند.

مایلی رستمی با اشاره به اینکه پروژه‌های گازرسانی به روستاها باعث توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز می‌شود، تصریح کرد: استفاده از گاز به جای سوخت‌های سنتی، مانند چوب و نفت، باعث کاهش مصرف این منابع و حفظ محیط زیست منطقه می‌شود.

گازرسانی یکی از برکات خون شهداست

رمضان غلامی اِواتی در آیین افتتاح طرح گازرسانی به ۱۵ روستای دهستان ولوپی سوادکوه، با بیان اینکه در دولت انقلابی و مردمی کارهای خوبی انجام شده است، گفت: یکی از کارها گازرسانی بوده که مردم ” شِش‌ رودبار” نیز زحمات زیادی در این زمینه کشیدند، گازی که به سوادکوه و مناطق صعب‌العبور رسیده حاصل زحمات زیادی است. فقط در منطقه ولوپی در بحث گاز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که این از برکات خون شهداست.

فرماندار شهرستان سوادکوه افزود: برای رسیدن گاز به نقاط صعب‌العبور سوادکوه هزینه زیادی شده و سختی‌های زیادی برای کندن سنگ جهت لوله‌کشی انجام شده است در قبل انقلاب در این روستاها چیزی برای گفتن نداشتیم اما بعد انقلاب برکات زیادی نصیب این مناطق شده است.