راز سرزمین عشق نمایشی میدانی با درام تاریخی و حماسی است که با زبان هنر به بیان روایتی متفاومت از تاریخ پر فراز و نشیب دیار علویان پرداخته و گوشه هایی از عظمت این تاریخ حماسی با شکوه خاص صحنه ای در ساحل زیبای نوشهر اجرا شد که بر دل و جان تماشاگران نشست.

به گزارش نکته آنلاین ؛ هزاران نفر آمده بودند که به تماشای آن بنشینند از پیر و جوان گرفته تا کودک و نوجوان و در همان ابتدای ورودی، نگاه تماشاگران نشان از حال عجیبی بوده است که تاکنون تجربه نکرده بودند و صحنه های جذابی از قصه هایی که نفس به نفس تماشاگران پیش رفت و اشک هایی که نه با شنیدن بلکه با دیدن لحظه به لحظه جلوه هایی از این تاریخ پر افتخار و غرور سرازیر شده بودند و در اینجا راز سرزمین عشق، همه را در آغوش خود گرفته بود .

راز سرزمین عشق نمایشی زنده و بی بدیل و خاص با درام تاریخی و حماسی است که برای اولین بار با زبان هنر و با استفاده از تکنیک های نوین و تیم حرفه ای به بیان روایتی متفاومت و داستان محور از تاریخ پر فراز و نشیب ایران و مازندران از جنگ های اساطیری تا دفاع از حرم پرداخته و گوشه هایی از این عظمت تاریخ حماسی با شکوه خاص صحنه ای در ساحل زیبای نوشهر به اجرا در آمد

این نمایش بزرگ و جذاب میدانی به همت کنگره ملی شهدای مازندران در فضایی باز و با استفاده از ادوات نظامی و انفجار به جهت شبیه سازی فضای جنگ با ۲۰ پرده نمایشی و ۱۰ قصه از حماسه آرش کمانگیر این نماد آزادی و سربلندی ایران زمین گرفته تا روایت مظلومیت شهادت حضرت زهرا (س) و حادثه کربلا و تلخ ترین جنایت تاریخ بشر و در ادامه حماسه آمل در سال ۱۳۶۰ و عملیات والفجر ۸ در دوران دفاع مقدس و قصه خان طومان و شهدای مدافع حرم پرداخته است.

 

روایتی با محوریت مقاومت مردم مازندران

روایتی که بر اساس محوریت مقاومت و ایستادگی مردم مازندران در جبهه‌های مختلف برای مخاطبان ارائه شد و از فرهنگ و تمدن و تاریخ این دیار بوده که مورد استقبال و رضایت پرشور هزاران تماشاگر قرار گرفت.

حمید حسین خانی نویسنده، طراح و کارگردان  این نمایش گفت : این کار بزرگ میدانی به سفارش کنگره ملی شهدای مازندران و به تهیه کنندگی ابراهیم بهادری روی صحنه رفت که مورد توجه بسیاری قرار گرفت و تماشاگران علاقه‌مند را به سمت خود جذب کرد.

وی با اشاره به جزییات این نمایش بیان کرد : در این نمایش قصه هایی از داستان پرمحتوای آرش کمانگیر تا قوم تپورئی‌ها و حمله مغول به ایران و قیام حسن بن زید و قصه شیعه شدن مردم مازندران برای مخاطبان روایت شده است.

این کارگردان ادامه داد: در بخش دیگر نمایش میرسیم به روایتی از شهادت حضرت زهرا (س) و حادثه کربلا و جلوتر که می‌آییم در بخش دفاع مقدس و حماسه آمل در سال ۱۳۶۰ می‌پردازیم به داستانی از حمله کمونیست‌ها به شهر آمل که مردم خودشان وارد میدان می‌شوند و مقابله می‌کنند و شهر را نجات می‌دهند و حماسه ای دیگر رقم می‌خورد .

نویسنده و کارگردان این نمایش جذاب گفت: در ادامه این نمایش به عملیات والفجر ۸ در جریان دفاع مقدس پرداخته میشود که در جریان دفاع مقدس روایت گری می‌شود و قصه شهدای مدافع حرم و و گذری هم بر عملیات خان‌طومان پرداخته شده است .

حسین‌خانی اعلام کرد: حدود ۲۴۰ نفر از عوامل فنی این نمایش بودند که همگی از فنی‌ترین و درجه یک های سینما و تئاتر کشورمان و تقریبا نیمی هم از هنرمندان و هنرورزان بومی استان و شهرستان نوشهر بودند.

 

#دومین_کنگره‌_ملی_شهدای‌_مازندران
#دیار‌_علویان_خط_شکن