رییس شورای شهر آمل گفت: در سه سال گذشته با وجود مشکلات مالی که شهرداری آمل با آن مواجه بوده، کارهای زیربنایی خوبی درحوزه شهری انجام وانشاله ادامه دار هم خواهد بود.

به گزارش نکته آنلاین ؛ مسلم مکاری ” درآیین تجلیل از خبرنگاران وهمچنین فعالان مجازی شهرستان آمل افزود: برای نخستین بار در اجرای طرح های مهم حوزه شهری، ازمشارکت سرمایه گذاران دعوت واجرایی شد و دراین حوزه نیز چند طرح دیگر نیز در دست اقدام و در آینده هم برنامه هایی خوبی دراین حوزه داریم.

وی ، وجود برخی اختلاف ها درمجموعه شورای شهرها که بعضا اختلاف سلیقه ها دربرخی موضوعات حوزه شهری را امری طبیعی اعلام و تصریح کرد: همه اعضای شورای اسلامی شهر پای کار وتعهدات خود به مردم هستند و در فرصت یک سال باقیمانده تا پایان دوره ششم شورا در خدمت مردم خواهند بود.

رییس شورای اسلامی شهرآمل، با بیان این نکته که افتخار من این است، نگهبان شهر آمل باشم و مطمئن باشید در سال آخر شورا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، به برخی چالش های پیش رو در مدیریت شهری هم اشاره کرد وگفت: متاسفانه درشهرآمل هم با رکود صنعت ساختمان قرار داریم که این وضعیت حتی به ضرر شهرداری هم شده و از سوی دیگر برگزار نشدن جلسات استانی مانند ماده ۵ هم به چالش های موجود این بخش افزوده است.

حسن مجیدی کیا، نائب رییس شورای اسلامی شهر آمل در این نشست ، از تلاش های خبرنگاران برای انعکاس فعالیت ها درحوزه مدیریت شهری قدردانی کرد وگفت: خبرنگاران بعنوان حراست های سیار در سطح شهر هستند که همه چیز را می بینند و در لحظه انتقال می دهند و انتظار از خبرنگاران این است واقعیت ها را بیان کنند.
احمد محمدی عضو شورای اسلامی شهر آمل هم در این نشست گفت: خبرنگاران بال پرواز برای مدیریت شهری هستند که هم می توانند راهکار دهند و نقد منصفانه داشته باشند.

علیرضا ایراندوست، عضو شورای اسلامی شهرآمل هم دراین نشست، از همراهی خوب خبرنگاران با مجموعه شورای شهر وحوزه شهرداری درانعکاس فعالیت های شهری قدردانی کرد.

ثریا کمالی عضو شورای اسلامی شهر آمل در این نشست بیان داشت: امیدواریم خبرنگاران در انتقال حقایق موفق باشند و از همه زحمات و تلاش های خبرنگاران قدردانی و تشکر دارم.

شهرداری آمل با وجود مشکلات شدید مالی با قدرت به کار خود ادامه می دهد
علی داوودی شهردار آمل هم در این آیین از تلاش های خبرنگاران وفعالان حوزه مجازی شهرستان دراطلاع رسانی از فعالیت ها وعملکرد مدیریت شهری قدرانی کرد وگفت: طبیعی است که درشهرداری آمل با بیش از صدها نوع خدمت ، نقص هایی وجود داشته باشد، اما قبول داریم که باید رفع شود و دراین زمینه از نقدهای خبرنگاران منصف استقبال می کنیم.

وی افزود: از زمان حضورم در مدیریت شهرداری آمل، درهر سه ماه نشست های خبری با خبرنگاران برای گزارش از عملکرد و حوزه های مختلف شهرداری برگزارکردیم و خوشبختانه خبرنگاران شهرستان هم به خوبی با نقدهای منصفانه وهدایتگرانه درکنار مجموعه شهری بودند.

مهندس داودی همچنین با بیان اینکه شهرداری آمل به عنوان نخستین شهر در مازندران بوده که فرآیند شفافیت مالی خود را اعلام کرده است، گفت: با صبوری شهروندان وهمت همه همکاران پرتلاش درواحدهای مختلف شهرداری، در این شرایط سخت اقتصادی که کشور ما به نوعی با آن مواجه است، با حداقل ها شروع کردیم وبا همین وضعیت به کار خودمان درحال ادامه دادن هستیم.

در لایروبی انهار ومدیریت سیلاب شهرداری خوب عمل کرد

مهندس داودی، همچنین دربخش دیگری به عملکرد شهرداری درحوزه خدمات شهری به موضوع مدیریت خوب در لایروبی نهرهای سطح شهر اشاره کرد وگفت: به عنوان مثال، پل پیروزی درحدفاصل روبروی شورای شهر که اکنون حدود ۳۰ سال از ساخت آن می گذرد، در طی این همه سالها با هر بارندگی باعث بالاآمدن آب از روی پل وبروز مشکلاتی برای تردد رانندگان وشهروندان می شد که در سه سال گذشته با لایروبی خوبی که در بالادست ومسیر رودخانه مختلف سطح شهر صورت گرفته، حتی اکنون حجم خروجی درفصل پربارش هم آب به روی پل هم نمی رسد واین کار کم اهمیتی نیست.

شهرداری در مقابل جذب نیروهای جدید ایستادگی زیادی دارد

وی دربخش پایانی این نشست با بیان اینکه در سه سال گذشته تعداد نیروهای شهرداری با بازنشسته شدن برخی همکاران، نیروهای جدیدی جذب نکردیم، یادآورشد، در مجموعه شهرداری آمل، تعداد نیروهای ما در ۳ سال اخیر کاهشی بوده و با وجود فشارهای بیرونی برای ورود نیروی جدید به شهرداری، به همراه اعضای شورای اسلامی شهر ایستادگی داشتیم.

خبرنگار سمانه قلی پور