مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : همه تلاش و دغدغه و تاکید ما بر بازگشایی مطلوب و مناسب مدارس در سال تحصیلی جدید است.
ببه گزارش نکته آنلاین حسین کمالی در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور استاندار مازندران برگزار شد،  ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: جلسه شورای آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تصمیم گیر ، نظارتی و مدیریتی است و در حال حاضر با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و بسیار با اهمیت هم بوده ، همه تلاش و دغدغه و تاکید بر بازگشایی مطلوب و مناسب مدارس در سال تحصیلی جدید است.

وی با بیان اینکه  ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و اجرای برنامه های مختلف از جمله اقدامات آموزش و پرورش است، افزود:  دانش آموزان ،نوجوانان و جوانان استان مازندران در همه عرصه‌های فرهنگی ورزشی علمی برای کشور افتخار می‌آفرینند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد:  به لطف خدا از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۵ مدال جهانی، ۴۹ مدال کشوری با همت پشتکار و تلاش دانش آموزان برای آموزش و پرورش استان کسب شد.

وی به تقارن دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: به مناسبت این تقارن ارزشمند ،برنامه‌های متنوع و ویژه اجرا می‌شود  و از همه ظرفیت‌های مردمی دولتی و غیردولتی برای بازگشایی مدارس بهره خواهیم گرفت.

وی به تاکید وزیر آموزش و پرورش به نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی، زنگ دفاع مقدس و برگزاری نماز اول وقت در مدارس اشاره کرد و گفت: اجرای این سه مورد پیوند موثر و کارسازی در مقوله تربیت دارد.رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران بیان داشت: تمامی اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر انجام می‌شود و پروژه مهر شامل ۱۲ کارگروه است که هر کارگروه وظایفی را بر عهده دارند و دو مورد ازمهم‌ترین کارگروه پروژه مهر، کارگروه ساماندهی نیروی انسانی و سامانه تامین و تجهیزات امکانات آموزشی است.

وی گفت: در طرح شهید عجمیان  نیز بمنظور   بهسازی و شاداب‌سازی،  ۸۰۰ مدرسه و دو هزار ۸۰۰کلاس درس مشمول این طرح شدند.

کمالی افزود: مازندران دارای ۳۲۸۷ مدرسه دولتی و ۷۶۶ مدرسه غیر دولتی مجموعاً ۴۵۳ مدرسه است و  در استان ۱۷هزار ۶۳۷ کلاس فعال پیش بینی و کلاس‌بندی شده  است و حدود ۵۸۳۸ کلاس درس در مدارس غیر دولتی است و  مجموعاً ۲۳ هزار کلاس درس در استان  وجود دارد.

وی یادآور شد:  ۱۰ هزار معلم در مدرسه غیر دولتی و ۲۱ هزار معلم نیز در مدارس دولتی ساماندهی و تعیین جا شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: ۵۲۷ هزار و ۸۴۵ دانش آموز در استان  در مدارس دولتی و غیر دولتی تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۶ هزار نفر ،دانش آموز  مدارس غیردولتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعاً امسال ۲۳۹۲ معلم جدید شامل آموزگار ،دبیر و هنرآموز، کیفیت بخشی معلمان پرورشی و استثنایی در قالب ماده ۲۸ استخدام شدند.

کمالی گفت: خوشبختانه در سطح استان وفاق و همدلی  با آموزش و پرورش وجود دارد  و این همراهی قابل تقدیر است و امیدواریم شاهد افتخارآفرین جوانان ایران اسلامی در همه عرصه‌ها باشیم.