رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه کارهای اساسی اوقاف در مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: ذات و ریشه موقوفات فرهنگی است

به گزارش نکته آنلاین ؛ حجت الاسلام محمدهادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: بهترین کار ماندگار و خیرخواهانه است که بسیاری از مشکلات جامعه را گره گشایی می کند و این هفته فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ خداپسندانه است.

وی با بیان اینکه هفته وقف در راستای ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاریست، عنوان کرد: هفته وقف فرصتی است برای انعکاس تلاشها و زحمات واقفان و ایجاد بستری مناسب جهت ترغیب مردم به سنت حسنه وقف خواهد بود.

بهرامی از برنامه های هفته وقف اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش بزرگ یاوران وقف و تجلیل از فعالان عرصه وقف، حضور در آستان مقدس امامزادگان بقاع متبرکه و گلزار شهدای شهرستان و گلاب افشانی، برپایی و نمایشگاه همه واقف باشیم، ویزیت رایگان پزشکی در بقاع شاخص، محفل انس با قران در مساجد بخشی از برنامه های این هفته است.

وی با تاکید سرمایه گذاری بر موقوفات عنوان کرد: قرار است در موقوفات سرمایه گذاری ایجاد شود ونگاه بر موقوافت سرمایه گذاری و رشد است، بعنوان مثال پروژه تجاری مسکونی ملا مهدی کفان، با سرمایه گذاری امامزاده ابراهیم بصورت مشاع انجام مبشود و موقوفه حسن ارباب قرار است که ۳۲ واحد خدماتی اداری مسکونی ساخته شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از توزیع ۱۰۰۰ عدد بسته مهر تحصیلی در آستاه مهر خبر داد و افزود: هر بسته بیش از ۷۰۰ هزارتومان و در مجموع ۷۰۰ میلیون تومان بوده با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه و به دست نیازمندان رسیده است.

وی ادامه داد: افتتاح نمای بیرونی دیوار آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع)، نشستهای تبیین فرهنگ وقف، آزادی زندانیان از دیگر برنامه های هفته وقف است.
بهرامی کارهای اساسی اوقاف را مسائل فرهنگی دانست و اظهار کرد: ذات و ریشه موقوفات فرهنگی است، از این رو به مسائل فرهنگی توجه خاصی داریم و در مناسبت ها برنامه های خوبی با همکاری اوقاف انجام می شود.
وی با بیان اینکه تنها استان در بخشودگی هستیم، خاطرنشان کرد: این امتیاز بخشودگی زمنین های که مشمول قانون ابطال هستند برای استان مازندران است و هر زمینی که اصلاحات ارضی در ان اجرا می شود شامل این بخشودگی خواهد شد