مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران بعنوان نماینده استاندار در گلوگاه برگزار شد.

به گزارش نکته آنلاین ؛ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور علی باقری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران بعنوان نماینده استاندار، حامد رضوانی مدیر روابط کار اداره کل، مهدی داودی فرماندار، حجت الاسلام دماوندی امام جمعه، اسماعیل روحی رییس آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه ، کلبادی نژاد رئیس اداره تعاون کار شهرستان گلوگاه و جمعی از مسئولین و دانش آموزان در محل هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه شهیدان برادران احمدی گلوگاه برگزار شد.

علی باقری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ایثارگری های شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان در ۸ سال دفاع مقدس موجب ایجاد امنیت در جامعه شده است و یکی از نتایج مطلوب آن فداکاری ها، تحصیل بدون دغدغه فرزندان ما در مدارس است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس بسیار مهم و ضروری است.

باقری با اشاره به ضرورت انجام کارها به صورت جمعی خاطرنشان کرد: تعاون و کار جمعی می تواند اثرات بسیار خوبی را در جامعه ایجاد کند و دانش آموزان از هم اکنون می توانند به این مهم فکر کنند.

رئیس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: دانش آموزان بسیار باهوش و توانمندی در مدارس ما در حال تحصیل هستند که می توانند کارآفرینان آینده کشور باشند.

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دماوندی، امام جمعه شهرستان گلوگاه نیز در این مراسم با توجه به تقارن شروع سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس با هفته وحدت عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) اشدا علی الکفار و رحما بینهم بودند که این آیه مصداق واقعی فعالیت در آموزش و پرورش است

وی ادامه داد : معلمان باید این عبارت را در مدرسه جا انداخته و برای دانش آموزان تبیین کنند؛ امروز نماد واقعی کفار، صهیونیست ها هستند که بزرگترین جنایات بشری را علیه مسلمانان مرتکب می شوند.

امام جمعه گلوگاه بیان کرد: جنایات هولناک صهیونیست ها علیه فلسطینیان و نسل کشی آنان باید توسط معلمان برای دانش آموزان بیان شود؛ مقابله با دشمن تنها به دست گرفتن اسلحه نیست، تبیین و روشنگری هم جهاد ارزشمندی است.

وی در توضیح بخش دیگری از این آیه عنوان کرد: رحما بینهم نیز علاقه و محبت معلمان به دانش آموزان و کمک به آنان برای رسیدن به فلاح و رستگاری است

اهتمام در انتقال مفاهیم دینی، احیای فرهنگ نماز و شعایر دینی و حفظ وحدت از مهم ترین اقداماتی است که مدارس در این خصوص می توانند انجام دهند

گفتنی است در این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید توسط نماینده استاندار و مسئولین شهرستان نواخته شد.