مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از پایان فعالیت افزون بر یک هزار و ۳۰۰ ناجی غریق و همچنین طرح امداد و نجات ساحلی در استان خبر داد

به گزارش نکته آنلاین ؛ مدیرعامل هلال‌احمر مازندران بیان کرد، در راستای اجرای این طرح ۳ پایگاه دریایی، ۶دستگاه چادر سلامت ، ۷۱ پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه ۱۱۹ نفر امدادگر و نجاتگر ، ۱۰۰نفر پرسنل هلال احمراستان و ۱۳۳۴ ناجی غریق مشارکت دارند گفت: ۳۸دستگاه آمبولانس ،۴دستگاه موتور لانس، ۱۰دستگاه خودروی پشتیبانی و ۶۰دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال‌احمر مازندران برای اجرای طرح مذکوربوده است.

فخاری با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شد تصریح کرد؛ ارائه خدمات حضوری نظیر پانسمان و آتل بندی،تست فشارخون و قند خون  به ۱۱۳۴۳ نفر و انتقال ۹۸مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات امدادی،پیش بیمارستانی و اورژانسی ارائه شده به گردشگران ساحلی بوده است.

غلامعلی فخاری با اعلام اینکه ۹۶درصد نجات یافتگان غیربومی و ۴ درصد بومی بوده اند گفت؛ شهرستان بابلسر با ۴۳۶نفر ،ساری با ۹۰نفر و عباس آباد با ۶۴ نفر نجات یافته بیشترین آمار را از این حیث به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است؛ در زمینه مصدومان انتقالی نیز بابلسر با ۳۷نفر،عباس آباد با ۲۴ نفر و محمودآباد با ۱۵ نفر رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

در زمینه ترکیب نجات یافتگان نیز گفت: ۳۸ درصد نجات یافتگان از استان خراسان رضوی،۲۳ درصد از استان تهران، ۵درصد از استان گلستان و ۳ درصد نیز اتباع عراق و افغانستان بوده است.