در ادامه بازدید دوره ای ناظرین و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش مازندران گردهمایی مدیران مدارس شهرستان نوشهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

به گزارش نکته آنلاین و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش مازندران “حسین کمالی” مدیر کل آموزش و پرورش استان در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان  نوشهر اظهار کرد: بازدید های دوره ای با هدف تعامل و تبادل اطلاعات  و بررسی کیفیت آموزشی، تربیتی،فرهنگی، رفع مشکلات و موانع  انجام می‌شود.

وی افزود: کار معلمی ، کار با ارزشی است و آنان با سعه صدر و شکیبایی سعی می کنند تا یادگیری در دانش آموزان محقق شود و  تلاش معلمان و دبیران و عوامل مدرسه ستودنی است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد:مدیران مدارس باید هنر استفاده از  قابلیت ها ، توانایی ها ، فرصت ها و ظرفیت ها برای تحقق اهداف داشته باشند.

وی با اشاره ویژگی های مدارس موفق  گفت: داشتن مهارت کافی معلمان و دبیران برای آموزش صحیح و مناسب مفاهیم و دروس یکی از این ویژگی ها است.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران افزود: مدارس موفق برای دانش‌آموزان تکریم قائل می شوند و مهارت ارتباطی موثر در قبال دانش آموز را می دانند و پاسخگو و مسئولیت پذیر هستند.

وی ادامه داد: مدارس موفق  از شیوه جدید برای امر یادگیری بهره می‌گیرند و تعادل را برقرار می کنند و رویکرد تربیتی ، اعتقادی دارند و باید هویت دینی، مذهبی، ملی، فرهنگی و اجتماعی را در دانش آموزان تقویت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران افزود: باید همه جوانب تربیت را بشناسیم و عزت نفس دانش آموزان را ارتقاء بخشیم و موفقیت های کسب شده توسط دانش آموز را برجسته کنیم و با برنامه ریزی مناسب  انگیزه در او ایجاد کنیم.

کمالی از همراهی و وفاق معلمان، دبیران ، معاونان و عوامل مدرسه و فرهنگیان و خانواده دانش آموزان در راستای اعتلای نظام تعلیم و تربیت تقدیر کرد.

لازم به ذکر است: در این گردهمایی تعدادی از مدیران مدارس شهرستان نوشهر  گزارشی از  عملکرد  خود را ارائه کرده و به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.