به گزارش خبرنگار مهر، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، امروز (سه‌شنبه، ۳۱ تیر) در آئین آغاز عملیات اجرایی آزادراه پردیس – هراز، با تأکید بر اهمیت راهبردی این پروژه گفت: این آزادراه حلقه مفقوده اتصال شرق استان تهران به نقاط شمالی کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در اجرای پروژه افزود: مهم‌ترین بخش این پروژه، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در راستای تحقق شعار سال و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور ارزیابی می‌شود.
خالقی تصریح کرد: طراحی این مسیر شامل چهار خط عبوری در قالب دو باند رفت و برگشت به طول ۱۲ کیلومتر و عرض ۲۸.۶ متر است که در ادامه به آزادراه تهران – شمال و سایر شریان‌های اصلی متصل می‌شود. این مسیر از منظر فنی و ترافیکی، گره‌های ارتباطی مهمی را پوشش خواهد داد.
وی ادامه داد: این پروژه که حلقه مفقوده‌ای در کریدور شمال شرق تهران محسوب می‌شود، اتصال پایتخت به استان‌های شمالی را تسهیل می‌کند.
وی افزود: این آزادراه ۱۲ کیلومتری، سال‌ها به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم منطقه و استان مطرح بوده و طی یک دهه اخیر نیز به یک مطالبه ملی تبدیل شده بود. طبق بررسی‌ها و مطالعات اولیه این پروژه در اوایل دهه ۹۰ انجام شده بود، اما به سرانجام نرسید. که مجدد با دستور وزیر راه و شهرسازی زمینه‌ساز آغاز عملیاتی این پروژه شد.
خالقی ادامه داد: امیدواریم با شروع رسمی عملیات اجرایی، این آرزو که سال‌ها در انتظار تحقق بود، به نتیجه برسد و در طول دوره اجرایی پروژه، به اتمام برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: این پروژه ۱۲ کیلومتری، از جمله طرح‌های سنگین در حوزه زیرساختی محسوب می‌شود که شامل چهار دستگاه پل، ۶.۵ کیلومتر تونل و مسیر دو خط رفت و دو خط برگشت است. ویژگی اصلی این آزادراه، مشارکت فعالانه بخش خصوصی است که به عنوان یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

منبع خبر : خبرگزاری مهر / مازندران

** انتشار مطالب دیگر رسانه ها در این سایت صرفا جهت اطلاع پیدا کردن مخاطبان از اخبار منتشر شده در فضای مجازی است و رسانه نکته آنلاین، خبر ذیل را تایید یا رد نمی کند.