به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رحمان معصومی شامگاه یکشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: پس از حدود ۲۰ ساعت تلاش بی‌وقفه نیرو‌های فنی و مهندسی راه‌آهن شمال در محل وقوع حادثه خروج واگن از ریل، ساعتی پیش عملیات مرمت خط پایان یافت و قطار مسافری تهران-ساری نیز بدون توقف از این مسیر عبور کرد.
وی افزود: از نیمه‌شب گذشته و بلافاصله پس از دریافت گزارش وقوع حادثه خروج واگن‌های باری از ریل در سوادکوه، نیرو‌های فنی و مهندسی راه‌آهن شمال به محل حادثه اعزام شدند و عملیات بازگشایی مسیر آغاز شد.
مدیرکل راه‌آهن شمال ادامه داد: با توجه به ضرورت بازگشایی مسیر ریلی برای ازسرگیری تردد قطار‌های مسافری و باری، عملیات بازسازی فوری مسیر با حضور حدود ۱۵۰ نفر از نیرو‌های فنی و مهندسی و بهره‌گیری از همه ماشین‌آلات و تجهیزات فنی مورد نیاز در مدت حدود ۲۰ ساعت انجام شد.
معصومی اظهار کرد: با بازگشایی مسیر، از فردا تردد همه قطار‌ها اعم از ریل‌باس، مسافری و باری طبق برنامه قبلی از سر گرفته می‌شود.
گفتنی است، نیمه‌شب گذشته -شنبه- خروج ۲ واگن قطار باری از ریل در محدوده زیراب به شیرگاه منجر به خسارت بخشی از ریل شد و این محور ریلی را مسدود کرد.
راه‌آهن شمال به عنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از خروجی ایستگاه گرمساز آغاز می‌شود و تا ورودی ایستگاه گلوگاه ادامه دارد. طول این مسیر ۳۳۰ کیلومتر است و در مسیر آن یک هزار و ۵۰۰ پُل و آب‌گذر، ۹۵ تونل و ۴۱ گذرگاه حفاظ شده وجود دارد.
در طول مسیر ۳۳۰ کیلومتری راه‌آهن شمال ۲۲ ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافران تعبیه شده است. در این مسیر ریلی علاوه بر تردد قطار‌های مسافری و باری، قطار‌های حومه‌ای روزانه نیز در محور پل‌سفید به گرگان تردد می‌کنند.

منبع خبر : خبرگزاری دانشجو | www.snn.ir

** انتشار مطالب دیگر رسانه ها در این سایت صرفا جهت اطلاع پیدا کردن مخاطبان از اخبار منتشر شده در فضای مجازی است و رسانه نکته آنلاین، خبر ذیل را تایید یا رد نمی کند.