به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت خودروسازی جیلی چین که در هانگژو مستقر است، از ویژگی‌های اصلی کراس‌اوور هیبریدی پلاگین پرچمدار خود، Zeekr ۹X، در آستانه‌ی پیش‌فروش داخلی ماه آینده رونمایی کرد. مشخصات اصلی این خودروی ۶ نفره شامل ۱۳۸۱ اسب بخار قدرت، شتاب صفر تا صد تنها در ۳.۱ ثانیه و برد ترکیبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است.
قرار است ۹X تحت برند زیرمجموعه جیلی، Zeekr، عرضه شود و در سه ماهه سوم سال جاری به عنوان هشتمین مدل این برند در بازار چین عرضه خواهد شد. به عنوان اولین خودروی Zeekr که بر اساس معماری ماژولار SEA-S ساخته شده است، این عرضه گامی مهم در جهت الکتریکی‌سازی و استراتژی پلتفرم این شرکت محسوب می‌شود.
۹X که با هدف ترکیب فناوری پیشرفته و عملکرد بالا طراحی شده است، خریدارانی را که به دنبال یک SUV خانوادگی جادار با قابلیت‌های قوی هیبریدی پلاگین هستند، هدف قرار خواهد داد. انتظار می‌رود این خودرو با BYD Yangwang U۸ و کراس‌اوور‌های بزرگ مشابه از برند‌های جهانی معتبر در بخش خودرو‌های لوکس رقابت کند.
باتری ۷۰ کیلووات ساعتی CATL جهش بزرگی در ذخیره‌سازی انرژی ارائه می‌دهد سیستم هیبریدی شارژی جدید Zeekr بر روی پلتفرم هیبریدی SEA ساخته شده است که با نام Haohan Hybrid نیز شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های کلیدی آن، باتری Freevoy ساخت CATL با ظرفیت ۷۰ کیلووات ساعت است که آن را به یکی از بزرگترین بسته‌های باتری مورد استفاده در هر خودروی هیبریدی شارژی سواری تا به امروز تبدیل می‌کند.
ظرفیت ۹X در مقایسه با رقبایش، مانند Yangwang U۸ شرکت BYD که از باتری ۴۹ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند، جهش قابل توجهی را در ذخیره‌سازی انرژی که Zeekr به این بخش وارد کرده است، نشان می‌دهد.
این خودروساز ادعا می‌کند که ۹X عملکرد شارژی ارائه می‌دهد که تقریباً از تمام خودرو‌های برقی موجود در بازار پیشی می‌گیرد. با سیستم ۹۰۰ ولت و قابلیت شارژ ۶C، باتری می‌تواند تنها در عرض نه دقیقه از ۲۰ ٪ به ۸۰ ٪ برسد.
۹X همچنین برد رانندگی تمام برقی حدود ۲۳۶ مایل را ارائه می‌دهد که به رانندگان هم راحتی شارژ سریع و هم برد کامل فقط با خودروی برقی را برای رفت و آمد‌های روزانه و سفر‌های طولانی‌تر می‌دهد.
قدرتی معادل مجموع سه موتور بنزینی V۱۲ علاوه بر این، ۹X از یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و راندمان حرارتی بیش از ۴۶ درصد بهره می‌برد. همچنین دارای سه موتور الکتریکی سیلیکون کاربید است که در مجموع حداکثر توان ۱۳۸۱ اسب بخار تولید می‌کنند و عملکرد چشمگیری را برای این SUV فول سایز ارائه می‌دهند.
Zeekr می‌گوید قدرت ۹X با مجموع سه موتور بنزینی V۱۲ برابری می‌کند و حداکثر سرعت آن را به ۲۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. شاسی این SUV شامل یک میله تثبیت‌کننده فعال ۴۸ ولتی است که تکان‌های بدنه را در پیچ‌ها کاهش می‌دهد. سیستم تعلیق آن که با هوش مصنوعی کار می‌کند، با جاده‌های ناهموار سازگار می‌شود و می‌تواند به طور خودکار بین حالت‌های آفرود مانند برف، گل، سنگ و شن تغییر حالت دهد.
بدنه این خودرو با ۹۱٪ فولاد و آلومینیوم با مقاومت بالا ساخته شده است که دوام بالایی را ارائه می‌دهد. همچنین دارای استحکام پیچشی ۳۰۷۰۰ پوند-فوت در هر درجه است و ده ساختار بدنه برای مقاومت در برابر تنش بسیار بالا طراحی شده‌اند.
نسخه برتر Zeekr ۹X با سیستم کمک راننده G-Pilot H۹ عرضه می‌شود که از خودران سطح ۳ پشتیبانی می‌کند – به این معنی که خودرو می‌تواند برخی از وظایف رانندگی را به تنهایی انجام دهد، اما راننده همچنان باید هوشیار و آماده باشد تا در صورت لزوم کنترل خودرو را به دست بگیرد.

منبع خبر : خبرگزاری دانشجو | www.snn.ir

** انتشار مطالب دیگر رسانه ها در این سایت صرفا جهت اطلاع پیدا کردن مخاطبان از اخبار منتشر شده در فضای مجازی است و رسانه نکته آنلاین، خبر ذیل را تایید یا رد نمی کند.