به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، محمدعلی طالبی استاندار کرمان عصر امروز در نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای دستگاههای استان کرمان در تالار پیامبر اعظم (ره) عنوان کرد: در شرایط امروز کشور و به ویژه بعد از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بسیار نیازمند امیدآفرینی در سطح جامعه هستیم و بخشی از بار مسئولیت و امیدآفرینی نیز به دوش روابط عمومی دستگاهها است.
وی ادامه داد: روابط عمومیها هم در انعکاس فعالیتهای نظام اداری و اجرایی و هم در رفع ابهامات و پاسخگویی به انتقادات و نارضایتیهایی که از طرف مردم ابراز میشود؛ نقش ویژهای دارند و امیدواریم استان کرمان بیش از گذشته به این امیدآفرینی اهتمام داشته باشد.
طالبی، روابط عمومی را آیینه کارآمدی حاکمیت عنوان کرد و گفت: در شرایطی که ابزارهای مختلفی برای کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد میان حاکمیت و مردم به کار گرفته شده است، بیان کارآمدی و موفقیتهای حاکمیت به دوش روابط عمومیهاست.
استاندار کرمان با بیان اینکه شورای هماهنگی روابط عمومیها فرصت بسیار خوبی است تا بتوان صدای واحدی را درون مجموعه دستگاههای اجرایی استان ایجاد کرد افزود: در بسیاری از موضوعات نیازمند صدای واحد هستیم. اینکه بتوانیم روابطعمومیها و مجموعه شورا را روایتگر دستاوردهای دولت و یکی از ابزارهای ایجاد تعامل و ارتباط میان مردم و حاکمیت قرار دهیم.
رییس شورای هماهنگی روابطعمومیهای دستگاههای استان کرمان، با بیان این مطلب که روابط عمومیها را بخشی از مدیریت کلان توسعه میدانم ابراز داشت: در بیان ضروتهای توسعه و ضعفهایی که در مباحث توسعه استان وجود دارد؛ در گذشته نتوانستهایم توسعه را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم و الان به دنبال آن هستیم؛ و در این راستا روابط عمومیها نقش بسیار حائز اهمیتی دارند که بتوانند مردم را درگیر مباحث توسعه در بخشهای کلان کنند.
طالبی با تاکید بر اینکه روابط عمومی به عنوان بخشی از مدیریت کلان توسعه باید تسهیلکننده مسیر ایجاد این گفتمان در سطح استان باشد اظهار داشت: متناسب با این نقش هم باید آموزشهایی را برای مجموعه روابط عمومیهای استان تدارک ببیند.
وی از روابط عمومی استانداری خواست تا خیلی زود سرفصلهایی را برای این آموزش و ارتقای جایگاه روابط عمومیها تدارک ببیند و گفت: ما هیچ مضایقهای برای تامین منابع مالی برای حضور بهترین اساتید این حوزه در استان نداریم.
طالبی تصریح کرد: بخشی از کار ما علاوه بر ایجاد گفتمان در مردم، عمومی کردن موضوع توسعه در بدنه دستگاههای اجرایی است. شاید بتوان یکی از موانع توسعه در استان را بدنه مدیریتی دستگاههای دولتی بدانیم که چابکی لازم را برای موضوع توسعه نداشته و نتوانسته همگام با مدیران ارشاد استان و دستگاههای خود حرکت کنند.
استاندار کرمان اظهار کرد: مسائل و مشکلاتی در ساختار روابط عمومی وجود دارد از استانداری تا دستگاههای مختلف؛ همچنین مشکلاتی در اعتبارات وجود دارد، اما من بخش اعتبارات را برای انجام کارهای اثرگذار مسئله نمیدانم، دنبال طرح و برنامه خوب روابط عمومی هستیم که بدون هیچ مضایقهای اعتبارات لازم را برای اجرای آن برنامهها تامین میکنیم.
وی افزود: روابط عمومیها باید با همین امکانات وشرایط، توانمندی خود را اثبات کنند و عزم و اراده را برای انجام تحولات شگرف انجام دهند.
طالبی با اشاره به پیشنهاد برندینگسازی کرمان گفت: بحث کرمان و شعارهایی که برای آن میگوییم، از جمله «کرمان برفراز» و «لبخند دنیا به کرمان ۱۴۰۵»، هدف اصلی ما تغییر نگاه به کرمان و فراهم کردن فرصتهای جدید برای کرمان در مباحث توسعه و موضوعات مختلف است.
وی افزود: برندینگ مجموعهای از ویژگیهایی است که میتوان برای کرمان از آن نام ببریم. باید تلاش کنیم این برندینگ را به نوعی اصلاح کنیم که وقتی از کرمان یاد و نام برده میشود، مجموعهای از ویژگیهای مثبت به ذهن بیاید و همراه با افتخارات بزرگ در عرصههای مختلف باشد.
رییس شورای اطلاع رسانی استان کرمان تاکید کرد تا جمعی از روابط عمومیهای استان در کمیتهای ویژه به روی برندینگسازی استان کار کنند تا نام استان را در عرصههای مختلف بلندآوازه کنیم.
استاندار کرمان گفت: چشمانتظار درخشش روابط عمومیها در عرصههای مختلف هستیم، موضوعاتی که روابط عمومیها به بهترین شکل میتوانند روی آن کار کنند.
وی گفت: روابط عمومیهای ما صدای مردم و انعکاس خواستهها و انتظارات آنها در بخشهای مختلف باشند.
آغاز فرآیند انتخابات شورای هماهنگی روابطعمومیهای كرمان
در ادامه سرپرست اداره كل روابط عمومی استانداری کرمان از آغاز فرآیند برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان خبر داد و گفت: با دستور استاندار کرمان، فرآیند این انتخابات آغاز شده و جدول زمانبندی آن به دستگاههای اجرایی ابلاغ خواهد شد.
محمدرضا نژادحیدری ، افزود: انتخابات شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان در تاریخ ۲۷ مرداد به صورت الکترونیکی برگزار میشود و طی آن، اعضای هیأت رئیسه شورا انتخاب خواهند شد.
وي با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر روابطعمومیها با رسانهها اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل کارگروههای مشورتی با حضور خبرنگاران تخصصی برای ارتقای تعامل و شفافسازی اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست اداره كل روابط عمومی استانداری کرمان با بیان اینکه سیاست کلی دولت، ممنوعیت شکایت دستگاههای دولتی از رسانههاست، تصریح کرد: هیچ دستگاهی حق شکایت از رسانهها را ندارد، مگر با تأیید کمیته مربوطه در شورای اطلاعرسانی دولت.
وی با تأکید بر پایبندی همه دستگاههای اجرایی به این سیاست افزود: در اقدامات دستگاهها طی جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، اطلاعات و اخبار از طریق تقسیمبندی در ۱۲ بلوک ساماندهی شد که تجربهای موفق در هماهنگی اطلاعرسانی بود و این شیوه را در سیاستهای کلی استان نیز ادامه خواهیم داد.
نژادحیدری همچنین به لزوم نظارت بر نحوه هزینهکرد اعتبارات بند (چ) اشاره کرد و گفت: برگزاری دورههای آموزشی تخصصی باید بهطور جدی در دستور کار کمیته آموزش شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان قرار گیرد.
وی در پایان تأکید کرد: انتخاب مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی باید با نظر و تأیید دبیر شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان انجام شود.
منبع خبر : خبرگزاری دانشجو | www.snn.ir
** انتشار مطالب دیگر رسانه ها در این سایت صرفا جهت اطلاع پیدا کردن مخاطبان از اخبار منتشر شده در فضای مجازی است و رسانه نکته آنلاین، خبر ذیل را تایید یا رد نمی کند.
Sunday, 3 August , 2025