به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهندسانی از ایالات متحده یک سیستم یکپارچه‌سازی هیبریدی مقرون‌به‌صرفه توسعه داده‌اند که می‌تواند به دنیای پرجنب‌وجوش ورزش‌های موتوری کمک کند تا بدون به خطر انداختن رقابت‌پذیری، به مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی پاسخ دهد.
گروهی متشکل از ۱۴ دانشجوی مهندسی از دانشگاه تگزاس A&M این سیستم را با حمایت باشگاه خودرو‌های اسپرت آمریکا (SCCA)، بزرگترین سازمان عضویت فعال در ورزش‌های موتوری در جهان، توسعه داده‌اند. مارک اسنایدر، دانشجوی
سرپرست این پروژه، گفت: «ایده این بود که یک ماشین مسابقه هیبریدی توسعه دهیم که سرگرم‌کننده، مقرون‌به‌صرفه و سریع باشد تا نشان دهد که سطوح پایین‌تر مسابقات می‌توانند با خواسته‌های پایداری که دائماً در حال تغییر هستند، سازگار شوند.»
سیستم انتقال قدرت الکتریکی چرخ‌های جلو با حمایت مالی SCCA و راهنمایی فنی دکتر لی هادسون و دکتر ایمان حماد از ESET، آنها یک سیستم انتقال قدرت الکتریکی برای چرخ‌های جلو توسعه دادند، در حالی که گروه Aggies Create بر روی موتور احتراق عقب خودرو و اجزای فیزیکی طراحی تمرکز داشت.
مهندسان فاش کردند که کلید موفقیت، ترکیب سیستم الکتریکی محرک جلو و موتور احتراق عقب بود. این سیستم منحصر‌به‌فرد است، زیرا هیچ اتصال مکانیکی داخلی بین محور‌های جلو و عقب وجود ندارد.
جی فرناندز توضیح داد: «این یک هیبرید «سراسر جاده» نامیده می‌شود، زیرا دو سیستم انتقال قدرت مختلف فقط از طریق جاده به صورت مکانیکی به هم متصل هستند.
عناصر افزایش دهنده عملکرد گنجانده شده است عناصر افزایش‌دهنده عملکرد، مانند ترمز احیاکننده و ویژگی push-to-pass، در طراحی گنجانده شده‌اند. ترمز احیاکننده به بخش الکتریکی سیستم انتقال قدرت اجازه می‌دهد تا در طول ترمزگیری انرژی را جذب کرده و آن را به باتری بازگرداند. طبق یک بیانیه مطبوعاتی.
این انرژی ذخیره‌شده برای افزایش قدرت موتور احتراق، صرفه‌جویی در سوخت و کمک به شتاب‌گیری سریع خودرو استفاده می‌شود. ویژگی push-to-pass به‌طور آنی ده ثانیه نیرو را تا ۲۰۰ ثانیه در هر مسابقه به موتور الکتریکی منتقل می‌کند. کینر آن را با «استفاده از قارچ در بازی ویدیویی Mario Kart» مقایسه کرد.
همچنین بر ایمنی تمرکز کردند و آزمایش‌های سخت‌افزاری گسترده و نرم‌افزار‌های محافظت در برابر خرابی را برای جلوگیری از خرابی سیستم در محیط‌های پرسرعت انجام دادند. این تیم تایمر‌های watchdog، راه‌اندازی‌های ایمن، گاوصندوق‌های خرابی ارتباطات، بررسی‌های افزونگی و یک کلید قطع فیزیکی را ادغام کرد. طراحی تیم ESET در نمایشگاه Engineering Capstone ۲۰۲۵ دانشگاه A&M تگزاس، از بین ۳۶۱ طرح، مقام دوم را کسب کرد. طبق این بیانیه، این گروه به خاطر پیشی گرفتن از هدف توسعه یک نمونه اولیه موفق با ایجاد یک سیستم محرک الکتریکی کاملاً کاربردی و رقابتی، مورد تحسین قرار گرفت.
ژاکلین آلمان، که روی این پروژه کار می‌کرد، گفت: ما از ایجاد سیستمی که انتشار کربن را کاهش می‌دهد و در عین حال عملکرد بالا و تجربه سنتی مسابقه را حفظ می‌کند، هیجان‌زده‌ایم. علاوه بر این، این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که تولید و اجرای آن برای SCCA مقرون به صرفه باشد.
Aggie فاش کرد که SCCA اکنون این خودرو را در مرحله اولیه نمونه اولیه خود دارد و امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۵ آن را برای تجزیه و تحلیل اولیه در پیست قرار دهد. هدف آنها تولید انبوه و ادغام در مسابقات رقابتی است.

منبع خبر : خبرگزاری دانشجو | www.snn.ir

** انتشار مطالب دیگر رسانه ها در این سایت صرفا جهت اطلاع پیدا کردن مخاطبان از اخبار منتشر شده در فضای مجازی است و رسانه نکته آنلاین، خبر ذیل را تایید یا رد نمی کند.