استاندار مازندران گفت: جذب سرمایه گذار دارای اهلیت در طرح طبیعت گردی و گردشگری میانکاله در دستور کار قرار گیرد. ‎

به گزارش نکته آنلاین ؛ یوسف نوری، استاندار مازندران با همراهی علی اصغر میرزایی، فرماندار شهرستان بهشهر در بازدید از شبه‌جزیره میانکاله در بهشهر، اظهار کرد: اجرای طرح گردشگری و طبیعت گردی شبه جزیره میانکاله با رویکرد مردمی مساله مهمی است که باید تهیه و اجرایی شود.

وی افزود: رعایت استانداردهای محیط زیست و میراثی در تدوین طرح طبیعت گردی و گردشگری طبیعت با رویکرد گردشگری در میانکاله اصل مهمی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار مازندران، یادآور شد: جذب سرمایه گذار در سطح ملی، دارای اهلیت و مقید بودن مهم است که باید در طرح طبیعت‌گردی میانکاله مورد توجه قرار گیرد.

نوری گفت: توجه به سرمایه گذاری و توجیه طرح در میانکاله مهم است تا براساس ضوابط محیط زیست و میراث فرهنگی طرح تهیه و ارائه شود.

وی افزود: تمرکز طرح‌ها باید با حضور محیط بانان باشد، زیرا میانکاله ذخیره گاه بزرگی است و باید زون گردشگری و تفریحی به درستی و براساس ظرفیت‌ها در نظر گرفته شود.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت گردشگری شبه جزیره میانکاله طرح ویژه طبیعت گردی و گردشگری باید متناسب با این زیست بوم منحصر به‌فرد جهانی تهیه و اجرایی شود.

نوری، گفت: استفاده از توان و ظرفیت و رویکرد مردم و سرمایه گذار دارای اهلیت مهم است که باید مورد توجه باشد.