به گزارش نکته آنلاین؛ علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در آیین کلنگ زنی پروژه ۴۸۶ واحدی منطقه گله بن ساری که با حضور معاون وزیر کار و تعاون و مسئولان استانی، شهرستانی و بخش مرکزی شهرستان ساری برگزار شد گفت: یکی از برنامه های ویژه دولت سیزدهم و بویژه ریاست جمهور ساخت ۴ […]

به گزارش نکته آنلاین؛ علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در آیین کلنگ زنی پروژه ۴۸۶ واحدی منطقه گله بن ساری که با حضور معاون وزیر کار و تعاون و مسئولان استانی، شهرستانی و بخش مرکزی شهرستان ساری برگزار شد گفت: یکی از برنامه های ویژه دولت سیزدهم و بویژه ریاست جمهور ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور است که سهمیه مازندران از اجرای این طرح نهضت ملی ساخت مسکن، ۱۵۵هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران با مشکل تهیه زمین روبرو هستیم افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دلیل وجود اراضی درجه یک و دو کشاورزی مشکل ساز شد اما با تلاش همکاران بنده ۱۵۰ هکتار زمین های حمایتی برای امر مسکن تخصیص داده و ۴ شهرک هم در ماه آینده به تصویب رسیده خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد : در حوزه مرکز و غرب مازندران بواسطه اراضی درجه یک و دوکشاورزی مشکل اساسی تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن را داریم که مقرر شد با تهیه زمین حمایتی ۳۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق ساخته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بهسازی مسکن در روستاها و نیز ساخت و ساز در بافت های فرسوده و اجرای طرح خودمالکی به اجرای این طرح در استان به قوت انجام میشود .

دیوسالار بیان کرد : در شهرستان ساری طبق برنامه ای که ارائه شد ۲۷ هزار واحدمسکونی باید ساخته شود که تاکنون ۱۱ هکتار زمین تامین کردیم.

وی با اشاره به مشخصات پروژه ۴۸۶ واحدی گله دون ساری خاطر نشان کرد: این طرح با مشارکت تعاونی مسکن نکا چوب ساری در ۲۴ بلوک و در زمینی به مساحت ۳۴۸۰۰ متر مربع ساخته می شود.

 

 

مسکنی معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این آیین با اشاره به ساخت ۲ میلیون و ۲۲۰۰ هزار واحد مسکن در شش سال اخیر، گفت : ۱۵۰۰ تعاونی مسکن در ایران وجود دارد که عمدتا موفق هستند و می توانند روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را سرعت بخشند.
مسکنی از مشارکت ساخت ۴۰۰ هزار واحدی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: کاهش سود بانکی و افزایش سهم تسهیلات از اقدامات موثر دولت در اجرای این طرح است.

 

حسینی پور استاندار مازندران هم در این مراسم گفت: برخی زمین ها در اختیار دستگاههای دولتی است که باید برای امر ساخت مسکن ملی در اختیار مردم قرار دهیم همچنین سیاست بلند مرتبه سازی را باتوجه به شرایط محدودیت زمین در استان دنبال میکنیم که مصوباتی هم اخذ شد و بدنبال کامل کردن آن نیز هستیم.

وی ادامه داد: همه دستگاهای دولتی و بخش های خصوصی، انبوه سازان اراده کردند که بتوانند مشکلات افراد فاقد مسکن را مرتفع سازند.

استاندار مازندران با اشاره به موضوع مهم جوانی جمعیت گفت : باید برای ۱۰ میلیون جمعیت در استان برنامه ریزی برای آینده داشته باشیم که به حمد الهی روند کارها به خوبی در حال اجرا است و طی ۶ ماه گذشته هم پروژه های مسکن در استان رشد خوبی یافته و با تعامل و همراهی و همکاری همه دستگاههای متولی روند پروژه ساخت مسکن با قوت و شتاب دنبال می‌شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه  بافت فعلی مرکز استان مناسب نیست  گفت : بافت های فرسوده شهری هر چه سریع تر باید آباد و بازسازی  شوند و چهره ای مناسب برای مرکز استان شکل گیرد.

نماینده عالی دولت در استان نقش شهرداری ها را در اجرای پروژه های مسکن ملی مهم دانست و گفت : شهرداری ها باید هر چه سریعتر بافت های فرسوده را آباد کنند چرا که بروز بلایای طبیعی و حوادث، امنیت خانواده ها را به مخاطره خواهد انداخت.

استاندار مازندران با اشاره به طرح مسکن روستایی اظهار داشت : قرار است که در هر روستا حداقل ۵ مسکن ملی ساخته شود که نیازمند همراهی دهیاران و شوراهای استان است تا بتوانیم نیازمندیهای مردم پاسخ داده شود.

 

محمدعلی نوبخت فرماندار مرکز استان نیز در این آیین با اشاره به پیوند گفتمان عمران با کرامت شهر گفت: نظام اسلامی مبتنی بر پیشرفت و توسعه و شادکامی برای مردم است و به همین منظور با هزار ساعت نفر ساعت ، ۷۰ مصوبه و ۱۵ بار بازدید میدانی داشتیم و ۶ عرصه به مساحت ۲۳ هکتار مشخص شد.
وی با اشاره به عملیات اجرایی پروژه گله دون اظهار کرد: این پروژه در مساحت ۳۴ هزار و ۸۵۷ متر مربع و ۴۸۶ واحدی در سایت گله دون آغاز شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری با بیان اینکه با همکاری و تعامل و همراهی و به تأسی از دو کلید واژه ایمان و امید آفرینی در جهت شادکامی، پیشرفت، توسعه‌ و نشاط اجتماعی به نفع مردم قدم برمیداریم اعلام کرد: در حوزه مسکن روستایی در بنیاد مسکن ۸۵۰ واحد انعقاد در حال انجام است ، در مسکن ملی عالیواک ۲۰۰ واحد ، در مسکن مهر یارکلا ۲۸۴۶ واحدی ۱۸۰۰ واحد تحویل داده شد و ۱۰۲۰ واحد مانده که در هفته دولت ۵۰۰ واحد تحویل مردم داده میشود.